Graag hoop ik van jullie wat tips te zien
Het zit namelijk zo ik heb 4.5 jarig paard wat op het moment super goed gaat !! zo ook in de wedstrijden

NU was het zo dat hij in het begin wat paniekerig was met doorzitten ( heb hier toen der tijd ook een topic over gemaakt..), dit omdat hij zeer moeilijk doorzit gooit erg hoog op, en ik in het begin dus nogal klapperde.
Nu gaat het doorzitten redelijk goed alleen merk aan mijzelf dat als ik een volte inzet hij mij flink naar buiten gooit en ik de kracht niet heb om aan de binnenkant te blijven.
We zijn dus i.p.v goed voorbereiden ( bijv eerst 10 sec doorzitten daarna aangalopperen), het toender tijd even verkort (vanwege de paniek) naar 2sec doorzitten en aangalloperen.
Dit gaat super hij springt ook altijd goed aan, en ook op een relaxte manier mooie aanleuning etc.
Omdat ik mijzelf toch ook wilt voorbereiden op het L en daar dus meer moet doorzitten ben ik dus flink aan het oefenen met doorzitten.
Tijdens de B proeven moet je eerst een halve volte doorzitten voordat je aangallopeerd (normaal gesproken doe ik dus een beetje doorzitten en een beetje lichtrijden heb hier ook nog nooit commentaar op gehad
) en dan springt hij dus goed.Afgelopen zondag had ik zoiets van we proberen het gewoon in de proef ook en jahoor 2 maal weer verkeerd aangesprongen !! het is dat ik verder een nette proef reed en dus alsnog 188 had maar goed ik wil dat dat ook gewoon goed gaat.
Wie heeft de tip voor mij om mij te helpen tijdens het aangalloperen met het netjes voorbereiden door langer te doorzitten !!!
Laat ik nog wel even duidelijk zijn dat ik nu dus beter op hem kan doorzitten en er nu dus ook geen paniek meer is.. dus alles gewoon op de relaxte manier gaat