Stelling aanvragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loni

Stelling aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:54

Hoi,

Ik moest laatst voor het eerst stelling aanvragen, maar ik snap nog niet helemaal hoe het moet. Op internet kan ik ook niets vinden. Dus is mijn vraag: hoe doe je dat precies??

Oonax

Re: Stelling aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:00

Buitenteugel tegen de hals houden en je binnenhand verwijderen van de hals. Ondertussen goed duwen (geen kloppende beweging, gewoon tegen je paard leggen) met je binnenbeen. Niet trekken aan je binnenteugel maar je hand gewoon opzij doen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:04

Zou aan je instructrice vragen of ze het je goed uit wil leggen en je erbij wil helpen Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:07

Idd even aan je instructie vragen of die even jouw handen op de juiste plek wil zetten.

Maar principe is :
Binnenbeen op de singel,buitenbeen naar achter, binnenhand van de hals en buitenteugel wat tegen de hals (maar hand mag NOOIT over de hals gebracht worden.

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:17

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Wat ik verder ooit als tip heb meegekregen is dat wanneer je je het oog van het paard net kan zien, je dan voldoende stelling hebt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:25

Ik wil nog toevoegen dat je er voor moet waken dat het paard zijn lengtebuiging behoud en niet terugkomt in tempo.