Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Judje schreef:Heb je deze zit op meerdere paarden en meerdere zadels?
Zo ja: neem zitles!
Zo nee: laat het zadel en paard nakijken waar je het wel bij hebt en pas wanneer het daarna nog zo is: ook zitles nemen.

De zadels in je profiel zetten je stuk voor stuk in stoelzit. Persoonlijk vind ik een KN heel fijn zitten, mits deze goed op je paard past uiteraard. Daarbij moet voor een goede zit het diepste punt in het midden van je zadel hebben liggen, en je zadel achter en voor even hoog liggen! Als je zadel namelijk naar achteren gekanteld ligt, moet je zelf naar voren gaan zitten om te compenseren, dus zowel in je bovenlijf als in je benen. Et Voila, stoelzit
Veelzijdigheidszadels en springzadels hebben nogal snel deze neiging! loulou1 schreef:ja die benen die hebben bij mij ook een eigen leven ,maar ik oefen veel nu zonder beugels en merk dat ik ontspanner op mijn paard zit ,maarja heb nog meer problemen en die wiebelende benen hebben er al vaak voor gezorgt dat ik eraf lag altijd zelfde been zo erg dat ik niet buiten meer durf te rijden maar is mijn probleem niet van mijn paard zij is een heel lief paard en ik wil wel les nemen en ook wel een weekend ergens een rijweekend nemen zodat die angst weg is maar weet niet waar iemand een IDEE
loulou1 schreef:ja die benen die hebben bij mij ook een eigen leven ,maar ik oefen veel nu zonder beugels en merk dat ik ontspanner op mijn paard zit ,maarja heb nog meer problemen en die wiebelende benen hebben er al vaak voor gezorgt dat ik eraf lag altijd zelfde been zo erg dat ik niet buiten meer durf te rijden maar is mijn probleem niet van mijn paard zij is een heel lief paard en ik wil wel les nemen en ook wel een weekend ergens een rijweekend nemen zodat die angst weg is maar weet niet waar iemand een IDEE