hangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_fury

hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 11:56

hoi bokker,

ik rijd sinds een paar maanden een leuk paard,hij is 6jaar maar laat ingereden.
maar nu is er een probleem,hij hangt namelijk echt heel erg,en loopt ook heel erg diep.ik heb al vanalles geprobeerd.ook met instructrice erbij,bijvoorbeeld loslaten als hij gaat hangen,of overgangen maken enz. maar het helpt allemaal (bijna) niet. wil heeft er nog tips om mijn paard minder diep te laten lopen? daardoor loopt hij heel erg op de voorhand en de achterhand doet bijna niks.dus alle tips zijn welkom Knipoog

anne_fury

Re: hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 11:57

het moest trouwens 'hoi bokkerS' zijn :p

antjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:58

een paard kan pas hangen, als de amazone vast houdt.
zo lang de amazone vast blijft houden, blijft het paard hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:58

hangen kan alleen als er wat te hangen valt Lachen

En verder die motor aan de gang maken.
Aan het been maken dus.
Kleine kuithulp is reactie eisen. Daar begint eigenlijk alles in het rijden Lachen
Dan komt de rest pas

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 12:03

wat bedoel je dan precies met vasthouden? ik moet toch juist wel contact houden? ik kan toch niet alles losgooien? of een combinatie daarvan ? Bloos

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:10

Dat je je hand niet vast moet gaan zetten denk ik. Haha!

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:16

Heel erg van achteruit werken veel overgangen en tempo wisselingen.
En als hij hangt been geven en een ophouding. En met vasthouden bedoeld ze denk ik dat je misschien te veel weerstand in je hand houd en te weinig ontspant. Dus weerstand bieden en kuit tot je paardje nageeft en dan ontspannen in je hand wel contact houden maar de druk eraf.
Gaat je paardje hangen dan vang je dus op van voren en geef je been. En soms lukt het al met een beetje been en een ophouding.

En wat vaak helpt is terug rijden in draf, dus van een normaal tempo naar heel langzaam op je zit en been en kleine ophoudingen of ophouding het is maar net hoe snel je paardje reageert. Dan gaan ze ontspannen in hun lijf als je maar van achteruit blijft werken en ontspannen in je hand wanneer je paardje ontspant.

succes

LiekiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:42

af en toe een corrigerent trekje geven met de binnenhand kan wel eens helpen Knipoog
hiermee geef je aan dat het paard iets doet was niet correct is Knipoog
niet te hard trekken natuurlijk.

probeer het maar eens Haha!
succes ermee Haha! bij mij heeft het geholpen Haha!

antjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:09

LiekiiY schreef:
af en toe een corrigerent trekje geven met de binnenhand kan wel eens helpen Knipoog
hiermee geef je aan dat het paard iets doet was niet correct is Knipoog
niet te hard trekken natuurlijk.

probeer het maar eens Haha!
succes ermee Haha! bij mij heeft het geholpen Haha!

af en toe een corrigerent trekje????????????????????????? Huilen

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:29

Bij de mijne helpt het om haar een toer heel erg vooruit te rijden ,
Gewoon dat ze geen tijd heeft om te gaan hangen,
Maar dat moet je een beetje uittesten of het helpt ,
Want ik heb ook een paard gereden dat daardoor heel erg op de voorhand ging vallen en dus nog meer ging hangen ..

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:51

Kingsley2 schreef:
Heel erg van achteruit werken veel overgangen en tempo wisselingen.
En als hij hangt been geven en een ophouding. En met vasthouden bedoeld ze denk ik dat je misschien te veel weerstand in je hand houd en te weinig ontspant. Dus weerstand bieden en kuit tot je paardje nageeft en dan ontspannen in je hand wel contact houden maar de druk eraf.
Gaat je paardje hangen dan vang je dus op van voren en geef je been. En soms lukt het al met een beetje been en een ophouding.

En wat vaak helpt is terug rijden in draf, dus van een normaal tempo naar heel langzaam op je zit en been en kleine ophoudingen of ophouding het is maar net hoe snel je paardje reageert. Dan gaan ze ontspannen in hun lijf als je maar van achteruit blijft werken en ontspannen in je hand wanneer je paardje ontspant.

succes

hier heb ik wat aan,ga het zeker proberen Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:13

ik heb dus laatst geprobeerd wat kingsley@ hierboven beschreef,maar het hat helaas vrij weinig effect.ik heb vooral veel tempowisseligen gedan.dus van stap naar drap en weer terug,e van galop naar draf en weer terug maar het helpt niet echt.altijd duikt ze met haar hoofd omlaag,en de achterhand doet werkelijk helemaal niks.die probeer ik dus te activeren met de kuit maar dan gaat ze heel hard draven met haar hoofd omlaag..nog tips hiervoor ?

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:49

Activeren met je kuit is goed maar dan moet je, je paard wel opvangen van voren dan stopt je paard met hangen als je het goed doet. hij moet dragender worden!
en met tempo wisselingen bedoel ik dat als je in draf bent dat je terug komt in tempo maar wel blijft draven maar dan heel langzaam dus op je zit met kuit en ophoudingen. en dit kan je ook doen met normale tempo naar de middendraf. Dan komen ze beter door de rug heen en stoppen ze met hangen op je hand.

succes
anne_fury schreef:
ik heb dus laatst geprobeerd wat kingsley@ hierboven beschreef,maar het hat helaas vrij weinig effect.ik heb vooral veel tempowisseligen gedan.dus van stap naar drap en weer terug,e van galop naar draf en weer terug maar het helpt niet echt.altijd duikt ze met haar hoofd omlaag,en de achterhand doet werkelijk helemaal niks.die probeer ik dus te activeren met de kuit maar dan gaat ze heel hard draven met haar hoofd omlaag..nog tips hiervoor ?