Hoe achterwaarts gaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Hoe achterwaarts gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:22

Hey allemaal

Ik heb een vraag. Waventy is nu L1 gestart en we zijn dus bezig met de oefeningen van het L2 (achterwaarts). Opzich gaat hij achteruit op de hulp, maar dan gaat zijn hoofd de lucht in. Wanneer ik hem van voren iets meer naar 'beneden dwing" gaat hij in het achterwaarts omhoog.

Hoe moet ik dit gaan oplossen? Owja, met de slof als psychisch hulpmiddel (dus er om en niet er aan) gaat hij zo zonder problemen achterwaars.

Groetjes Lara

inactief

Re: Hoe achterwaarts gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:33

Hmm mijn paard drukte zijn rug altijd onderuit in het begin .
Maar aangezien ik in de zomer toch mee in het ZB-achttal moest, moest dit toch opgelost worden.. Mn trainer is er voor gaan staan met zweep en tikte als zij niet reageerde .. Dan echt 'flink' naar achter rijden en daarna in middendraf naar voren.. Ze ging wel eens een paar keer omhoog maar daar moet je direct doorheen rijden en bij mij was dit dan na 2x echt op trainen helemaal over.. Ik moet nog steeds bijna elke dressuurtraining een paar keertjes een paar passen achterwaarts gaan want soms durft ze nog wel eens lui te zijn ..

Weet niet of je er iets aan hebt , maar veel succes in iedergeval!

x

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:44

thnx.

Met de zweep hoef ik het niet te proberen, dan gaat het fout. Hij is als de dood voor de zweep. Wavy drukt idd ook zijn rug weg waardoor hij zijn hoofd omhoog gooit.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:15

Leer het eerst op de grond aan met stemcommando. dan jij erop en iemand naast het paard met stemcommando en zo blijven oefenen tot je alleen kan.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:52

vergeet niet: als je oefent op je paard met iemand ernaast en jij geeft het stemcommando dat je tegelijkertijd ook de beenhulpen geeft...

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 23:56

thnx, ga ik zeker proberen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:38

Zeker niets oplossen met je hand. Komt vanzelf dat ie niet meer omhoog komt.
Zorg wel dat de basis goed is om achterwaarts te gaan.
Zet hem goed gesloten stil.
Wacht tot ie nageeft.
Blijf stil zitten en doe alleen je onderbenen iets naar achter evt. met stemhulp bv terug.
Gaat ie voorwaarts dan handen even sluiten, benen op plek houden en gewoond doorgaan met aw.
In het begin genoegen nemen met 1 of 2 goede pasjes.
Bij voorwaarts gaan benen weer naar voren en drijven.