Pony ruiterenwissert met hoofd en wil alleen maar galopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Pony ruiterenwissert met hoofd en wil alleen maar galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 17:16

Hallo

Ik zit met een probleem... Nagelbijten / Gniffelen
Mijn pony is op het begin rustig met rijden, maar hoe langer ik rijd hoe drukker ze word..
Als ze 'aan de teugel' loopt, ruitenwissert ze erg met haar hoofd.. Veel mensen trekken dan de conclusie dat het aan mij ligt, dat ik niet stil ben in mijn handen. Maar dat is het niet want ook al heb ik teugels los doet ze het ook.
En als ze druk word, dan draait ze kleine voltes en dan galoppeert ze opeens weg.. En dan zo de hele tijd. Ik mag dan niet boos worden maar raak er toch geïrriteerd van.. Scheve mond

Heeft iemand tips?

HippoLogic

Re: Pony ruiterenwissert met hoofd en wil alleen maar galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:48

Klinkt alsof ze heel erg veel pijn heeft ergens van. Hoe oud is je pony? Is hij mogelijk aan het wisselen?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:59

Je moet me eerst wat verduidelijken voor ik ga antwoorden op jouw bericht. Je vertelt: "Als ze 'aan de teugel' loopt, ruitenwissert ze erg met haar hoofd.. Veel mensen trekken dan de conclusie dat het aan mij ligt, dat ik niet stil ben in mijn handen. Maar dat is het niet want ook al heb ik teugels los doet ze het ook." Hieruit haal ik dat je pony ook 'aan de teugel' loopt als je je teugels lost hebt? Ah ja, want anders zou je niet zeggen dat ze het doet wanneer ze 'aan de teugel' loopt. Begrijp je wat ik bedoel? Mijn vraag is dus: doet ze het altijd, ook als ze niet 'aan de teugel' loopt? En loopt ze 'aan de teugel' als je je teugels los hebt?

En laatste vraagje: heeft ze misschien lichamelijke problemen? Rug? Tanden? Zadel dat niet past? Of het hoofdstel? Of ...?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 10:13

HippoLogic schreef:
Klinkt alsof ze heel erg veel pijn heeft ergens van. Hoe oud is je pony? Is hij mogelijk aan het wisselen?

Ze word in Mei 5, maar ik heb al gekeken en ze wisselt niet Knipoog

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 10:15

fiekhe schreef:
Je moet me eerst wat verduidelijken voor ik ga antwoorden op jouw bericht. Je vertelt: "Als ze 'aan de teugel' loopt, ruitenwissert ze erg met haar hoofd.. Veel mensen trekken dan de conclusie dat het aan mij ligt, dat ik niet stil ben in mijn handen. Maar dat is het niet want ook al heb ik teugels los doet ze het ook." Hieruit haal ik dat je pony ook 'aan de teugel' loopt als je je teugels lost hebt? Ah ja, want anders zou je niet zeggen dat ze het doet wanneer ze 'aan de teugel' loopt. Begrijp je wat ik bedoel? Mijn vraag is dus: doet ze het altijd, ook als ze niet 'aan de teugel' loopt? En loopt ze 'aan de teugel' als je je teugels los hebt?

En laatste vraagje: heeft ze misschien lichamelijke problemen? Rug? Tanden? Zadel dat niet past? Of het hoofdstel? Of ...?

Als ik de teugels los laat hangen doet ze het ook.
Ik heb alles al gecontroleerd maar alles past gewoon netjes, de zadelmaker is ook al geweest en er was niks mis mee..