Rennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadjol

Rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 17:15

heey ik heb een vraagje als ik met mijn paard gaan springen dan gaat hij heel hard rennen hij schiet zich als het ware af en ik heb dan totaal geen controle en ik hou ervan om te springen maar ik wil wel controle hebben iemand een ideetje?

PercyLeen

Re: Rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:17

Herkenbaar! Doet die van mij ook, vooral in het begin! Heb gisteren les gehad van Edwin Klokman en hem om advies gevraagd..hij zegt dat ik gewoon strenger moet zijn en mijn handen duidelijk een keer goed sluiten maar daarna ook weer ontspannen..het hielp wel (niet meteen) Zodra jij voelt dat ze ontspant moet jij ook direct je hand ontspannen!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:23

Veel oefenen met laag basiswerk, bijvoorbeeld met balkjes en lage kruisjes, en dan je controle proberen te houden. Verder veel oefenen met galopwerk, veel schakelen en overgangen rijden. Veel succes nog verder! Lachen

ozymandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:25

Veel overgangen idd, scala rijden. Het kan ook zijn dat hij bang is, onbekend met het werk of heel gewoon, de balans nog niet heeft in combinatie met je als ruiter. En vooral wel je been gebruiken om dat te kunnen omzetten in energie.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:39

Misschien is hij dressuurmatig toch nog niet zo goed voor elkaar als je denkt... Ik zweer het je, dat kan een immens verschil maken, ik heb het zelf al meegemaakt. Eerst aan dressuur gaan werken dan. Het probleem lost zich op die manier in de meeste gevallen vanzelf op.

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij erg enthousiast is en springen heel leuk vindt, of dat het een van de redenen is die ozymandus noemt.
Het is sowieso belangrijk dat je een klein kruisje goed kan nemen, vliegt hij daar ook al over dan moet je echt terug naar af.
Beginnen met balkjes, eerst stap, daarna draf en galop ook zeker niet vergeten! Crosst hij in draf (of misschien zelfs stap?), begin met 1 balkje en bouw langzaamaan uit. Pas als je het vorige aantal goed onder de knie hebt, kan er eentje bij. Zo ook met kruisjes, en veel lage lijnen gaan oefenen. Op die manier kan je dan ook een laag parcourstje uizetten en dat gecontroleerd rijden. Wanneer je alles op een lage hoogte goed onder controle hebt, kan je rustig aan verhogen. Wees niet bang om soms een stapje terug te zetten.
Vergeet wel niet dat jij degene bent die net ietsje meer te zeggen heeft... Of dat zou tenminste zo moeten zijn. Veel succes er mee. Lachen

Nadjol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:11

heel erg bedankt voor jullie reacties ik kan hier denk ik wel wat mee het kan in ieder geval niet angst zijn wat hij heeft M gesprongen alleen dan niet met mij Tong uitsteken hij is altijd al zo snel geweest alleen ik heb net gesprongen en het ging heel netjes en rustig alleen nu moet het alle keren nog zo zijn Tong uitsteken
maar ik ga zeker jullie tips volgen dankjewel Clown