Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mutageen schreef:Nee straffen doe ik niet aan maar ik mag hem toch wel uit de bak halen wanneer ik dat wil?
Runn_love_ schreef:vind ie het niet gezellig in de bak ?? dat ie wou blijven.. dan kan je hem niet straffen omdat ie het leuk vind
als die wegloopt om een andere reden denk ik dat je dat moet negeren en hem gewoon pakken..

.
mutageen schreef:Leuk en aardig die optie van wachten maar soms heb ik nou eenmaal geen tijd om 10 minuten te wachten. Naast t paard heb ik ook nog een sociaal leven
mutageen schreef:Leuk en aardig die optie van wachten maar soms heb ik nou eenmaal geen tijd om 10 minuten te wachten. Naast t paard heb ik ook nog een sociaal leven
Knollol schreef:Keihard aanpakken lijkt me geen optie, dan komt hij de volgende keer zeker niet uit zichzelf naar je toe. Een paard moet leren dat het leuk is bij de leider (niet de baas dus) en een leider wordt gevolgd. Als je even wacht, misschien wel 10 minuten, so what, komt hij misschien vanzelf. Als je daar het geduld voor hebt, komt hij steeds sneller uit zichzelf. Het is geen fiets die je in het fietsenhok zet.
Ja, en misschien komt hij nog sneller als je een wortel achter je rug verstopt.
Vjestagirl schreef:Wie weet kwam jij wel naar de bak toe gestampt met een kwade lichaamshouding (of iets wat hij zo intepeteerde) en had hij zoiets van 'jij wilt dat ik ga, ok ok ik ga al'.
Veeeeel lekkers geven, dat helpt!!