ik heb sinds een paar weken een vzpaard,
ik heb al een aantal topics over haar, dat ze haar hoofd echt heel veel omhoog gooit, daarbij soms met haar staart zwiept en haar rug weg drukt tijdens het rijden maar ook tijdens het poetsen.
Nu had ik dit bij de eigenaresse neergelegt en die zei dat zij er wel even op zou klimmen om te 'voelen'. Dat heeft zij gisteren gedaan en volgens haar heeft zij NIETS gemerkt.
Geen hoofd omhoog gooien, geen staart zwiepen, geen rug wegdrukken (ook niet tijdens het poetsen).
Ik vind dit zó raar, ik rijd echter met een hele vriendelijke hand, en juist als ik het teugelcontact verbreek, wordt dat hoofd omhoog gooien Héél erg. Ook als ik dan juist wat meer druk geef wordt het wel wat minder maar het gaat niet over. De eigenaresse heeft met het zelfde hoofdstel/zadel en alles gereden als ik doe..
Is dit paard mij gewoon in de maling aan het nemen? (zoals de eigenaresse denkt?)
Een paard kan toch niet doen alsof hij pijn heeft, want ik suggereer dat rug wegdrukken, vooral tijdens poetsen toch met pijn....
edit; ik denk in ieder geval dat ze last heeft van haar rug/mond maar de eigenarese zegt dus dat haar niets mankeert.. Voor de rest ben ik echt geen beginnende ruiter die een beetje rondjes rijd ofzo hoor om eventuele misverstanden te voorkomen