Vinnig na de galop ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Timeless_

Vinnig na de galop ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:42

Heej Bokkers !

Het lijkt wel alsof mijn paardje omgekeerd 'werkt'. Als we besluiten om een uurtje te trainen, is hij het eerste kwartiertje erg rustig en krijg ik behoorlijk veel van hem gedaan. Maar als hij het wat warm begint te krijgen, begint die écht te lopen. Als ik dan na ongeveer een half uur begin te oefenen op de galop en daarna weer wat rustig door wil draven. Dan is dat bijna onmogelijk, hij is dan erg 'heet' of hoe ik het ook moet zeggen...

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel ... Really Need Some Help !

Xxx
_Timeless_

kazan

Re: Vinnig na de galop ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:45

Mischien is het gewoon een heet hoofd na de galop dan heeft ie zoveel energie en dat meot eruit?

Mijn ouder pony had dit ook met behulp van veel overgangen en niet contstant op de snelheid tegaan zitten letten wordt ze rustiger dus mijn tip is.
Na de galop gewoon doorgaan met wat je wilt doen veel voltes,hand veranderen,halthouden,gewoon oefeningen gaan doen zodat ze dr hoofd zij jou moet houden en veel overgangen

_Timeless_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:47

Dankjewel !

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:49

probeer haar met je zit langzaam te houden, niet trekken aan de teugels! en idd veel tempowisselingen, voltes etc, dan moet ze op jou letten, die van mij heeft het ook af en toe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:30

Ik moest vroeger op de manege vaak op een paard rijden die dit ook deed. Kon na de galop bijna niet meer normaal rijden omdat het tempo veel te hoog lag. Wat bij dit paard werkte was langzamer gaan lichtrijden dan het draftempo van het paard. Het paard gaat dan jouw tempo volgen en als het goed is langzamer draven. Ik zou juist pas als hij rustiger draaft verder gaan met je oefeningen, omdat als je tempo te hoog ligt je geen nette wendingen ed kan rijden. Mijn ervaring is dat veel overgangen na de galop er juist voor zorgen dat zodra je weer aandraaft het nog meer een racepartij wordt. Ik zou dus als ik jouw was eerst het tempo weer omlaag brengen en dan weer verder gaan.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:33

Als je terug naar draf gaat, je paard direct aan het werk zetten met 8-jes ed waardoor hij zich moet concentreren en daardoor uit zichzelf gaat vertragen, ipv omdat jij hem inhoudt. Veel overgangen rijden, en zorgen dat je paard nagefelijk blijft...

Succes!

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:41

kan het niet zijn dat hij ergens last van heeft

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:43

heeft die van mij ook een beetje.. ik noem hem ook altijd diesseltje... heeft wat opstart problemen.. maar als hij dan loopt dan gaat hij ook!!!.. af en toe is ie dan heel heel heet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:45

EmptyWords schreef:
probeer haar met je zit langzaam te houden, niet trekken aan de teugels! en idd veel tempowisselingen, voltes etc, dan moet ze op jou letten, die van mij heeft het ook af en toe

Veel tempowisselingen maken zulke paarden vaak nog veel drukker.

Wel idd netjes op je zit rijden, niet gaan trekken, voorwaarts oplossen, bezig houden.