Hoe draver aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ziyadah

Hoe draver aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 17:38

Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met het aan de teugel rijden van een draver?
Hoe kun je een draver leren om aan de teugel te rijden?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Groetjes,

P.s. Ik hoop het topic hier goed staat, wist niet of het nou bij Rijtechnisch hoorde of bij Draf- en Rensport..

Somebitch

Re: Hoe draver aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:38

Les nemen. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:41

idd les nemen en het is het zelfde als bij ieder paard alleen kan het bij een draver van de drafbaan langer duuren aangezien ze tijdens het koerse een opzet teugel hebben

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:44

Ik krijg nu 2 jaar les op mijn draver en ze loopt nu eindelijk aan de teugel in stap. In draf gaat haar koppie nog steeds omhoog.
Dus heel veel geduld hebben!! En inderdaad het moet op dezelfde manier als met ieder ander paard.

Moet er wel bij zeggen dat ze al wel wat ouder is. Misschien dat het daarom wat langer duurt?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 18:02

nikita73 schreef:
Ik krijg nu 2 jaar les op mijn draver en ze loopt nu eindelijk aan de teugel in stap. In draf gaat haar koppie nog steeds omhoog.
Dus heel veel geduld hebben!! En inderdaad het moet op dezelfde manier als met ieder ander paard.

Moet er wel bij zeggen dat ze al wel wat ouder is. Misschien dat het daarom wat langer duurt?

Dat kan ook ja, het dravertje wat ik bedoel is 7 jaar, en heeft al een aardige tijd geen koersen meer gelopen. Weet niet precies hoe lang. Bloos
Heb ook verhalen gelezen over dravers die in 2 maanden al helemaal omgeschoold waren, en al helemaal aan de teugel liepen enzo, die waren ook rond de 7 jaar.
Maar weet niet zeker of ik dat wel moet geloven Tong uitsteken
Het ligt natuurlijk ook wat aan het paardje.
Ik zal iniedergeval de volgende keer even aan de slag, zien of het wat lukt, en als het niet lukt komt het vanzelf wel idd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:05

ik zlef heb ook een draver. maar deze is 4 en heeft tot zijn 3/3.5e gekoerst en loopt nu ook al aan de teugel. maar het verscild heel erg per paard. en wat ze in hun draaf cariere gewend zijn. want sommige worden ook gewoon ohz getraint en andere alleen voor de sulky dus het is erg verschillend per paard

anouk87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:51

Hou er wel rekening mee dat het voor een draver doorgaans moeilijker is om dressuurmatig te lopen dan voor de gemiddelde KWPNer, omdat dravers voor een hele horizontale houding gefokt zijn. En de ene draver loopt wat gemakkelijke naar beneden dan de andere. Per paard moet je gewoon het 'knopje' zien te vinden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:02

les nemen. In de manege staat ook een draver en ik neem er nu al bijna 2 maand les op en hij loopt nu echt mooi. Ik zou zeggen les nemen en geduld hebben Knipoog .

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:42

net als andere paarden

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:22

inderdaad. een draver is ook zoals andere paarden .

Angie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:08

Mijn paard is ook een draver geweest, heb er in het begin ook echt wel een beetje moeite mee gehad, want ze liep er zo uit.
Ik had alleen het voordeel dat ze na haar drafcarriere nog 2 jaar bij iemand gewoont die het haar al wat geleerd had. Dus erg veel moeite had ik er niet meer mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:09

hetzelfde als een shet/haf/KWPN/oldenburg/fjord/whatever

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:12

ligt natuurlijk wel aan de bouw van het paard het eene paard is van nature beter gebouwt dan het andere:) maar ik denk dat je met zeer regelmatig longeer werk snel relultaat zult boeken, denk dat passoa tuig mssn wel wat is wordt de rug ook lekker getraint:) succes!

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:14

Angie90 schreef:
Mijn paard is ook een draver geweest, heb er in het begin ook echt wel een beetje moeite mee gehad, want ze liep er zo uit.
Ik had alleen het voordeel dat ze na haar drafcarriere nog 2 jaar bij iemand gewoont die het haar al wat geleerd had. Dus erg veel moeite had ik er niet meer mee.

knap Lachen
Maar zoals de rest al zegt, een draver is ook gewoon een paard, maar qua dressuur heb je er veel gedult voor nodig om de ontspanning erin te krijgen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:18

ik kan mijn draver heel makkelijk nageeflijk rijden.hij heeft tot zijn 7e koersen gelopen daarna heb ik hem gekocht,hij kon niet dressuurmatig lopen,ik kon een beetje hobbelen,meer niet.Allebei zo groen als wat dus Tong uitsteken nu heb ik iets meer dan een jaar les bij Viola en nu kan ik hem op mijn pinkies rijden!ook heb ik hem eerst altijd voorwaarts gereden,grondwerk gedaan,veel afwisselingen.en toen liet hij zelf merken dat hij er klaar voor was.Probeer heel goed voorwaarts neerwaarts te rijden,begin lekker lang en laag.De mijne kan nu ook heel rustig galopperen,netjes nageeflijk.Ze laten het wel merken als ze er klaar voor zijn,probeer geduld te hebben en niet aan de teugels gaan trekken/zagen e.d. dit helpt echt niks!paard ontspant op die manier niet en zet 9 van de 10 keer zijn rug vast,en het is de bedoeling dat hij/zij goed over de rug gaat lopen.Probeer lekker veel voltes te rijden,afwisselen met binnen/buitenstelling,8jes,slangenvoltes,op die manier maak je je paard lekker los en zal het voor jou en het paard makkelijker worden.suc6!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:19

Golan schreef:
Angie90 schreef:

een draver is en blijft een draver Knipoog draver is het ras van je paard en zal nooit kunnen veranderen,hoe lekker hij dressuurmatig loopt!

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:25

Idd les nemen is altijd verstandig. Elk paard kan in principe aan de teugel lopen en een draver dus ook.

Wel zul je er rekening mee moeten houden dat hij/zij 7 jaar iets anders is gewend en nu behoorlijk moet omschakelen. Over het algemeen zijn ze behoorlijk slim en werkwillig en zijn ze daarom prima om te scholen. Wel zul je geduldig moeten zijn, de een snapt het eerder en kan het werk eerder aan dan de ander.

Succes ermee! Lachen

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:54

nou ik heb zelf een renpaard
tikkie verschil maar ok

het is het zelfde als bij een normaal paard je begint alleen helemaal overnieuw
gewoon niet mee bezig zijn eerst goed losmaken voltes en overgangen
en gewoon alleen aan de teugel vragen
geeft hij na goed belonen en zo train je verder

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:58

stef schreef:
hetzelfde als een shet/haf/KWPN/oldenburg/fjord/whatever

Inderdaad, en dat ze met een opzet lopen heeft daar ook helemaal niets mee te maken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:59

Hetzelfde als ieder ander paard Koe
Les nemen is nog geen eens zo'n slecht idee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:30

Op een draver hoef je echt niet op een speciale manier te rijden hoor. Zoals bij elk paard moet je van achter naar voren (naar je hand toe) rijden en veel figuren rijden waarbij je stelling vraagt.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 19:57

Bedankt voor al jullie reacties & tips!!
Ik ga er zaterdag meteen mee aan de slag Knipoog
(met voltes maken en overgangen rijden, etc)
Het paardje is niet van mijzelf, maar hij wordt waarschijnlijk verkocht als rijpaardje, dus mocht ik hem wel wat dingen leren Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:14