Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nikita73 schreef:Ik krijg nu 2 jaar les op mijn draver en ze loopt nu eindelijk aan de teugel in stap. In draf gaat haar koppie nog steeds omhoog.
Dus heel veel geduld hebben!! En inderdaad het moet op dezelfde manier als met ieder ander paard.
Moet er wel bij zeggen dat ze al wel wat ouder is. Misschien dat het daarom wat langer duurt?

. 
Angie90 schreef:Mijn paard is ook een draver geweest, heb er in het begin ook echt wel een beetje moeite mee gehad, want ze liep er zo uit.
Ik had alleen het voordeel dat ze na haar drafcarriere nog 2 jaar bij iemand gewoont die het haar al wat geleerd had. Dus erg veel moeite had ik er niet meer mee.

nu heb ik iets meer dan een jaar les bij Viola en nu kan ik hem op mijn pinkies rijden!ook heb ik hem eerst altijd voorwaarts gereden,grondwerk gedaan,veel afwisselingen.en toen liet hij zelf merken dat hij er klaar voor was.Probeer heel goed voorwaarts neerwaarts te rijden,begin lekker lang en laag.De mijne kan nu ook heel rustig galopperen,netjes nageeflijk.Ze laten het wel merken als ze er klaar voor zijn,probeer geduld te hebben en niet aan de teugels gaan trekken/zagen e.d. dit helpt echt niks!paard ontspant op die manier niet en zet 9 van de 10 keer zijn rug vast,en het is de bedoeling dat hij/zij goed over de rug gaat lopen.Probeer lekker veel voltes te rijden,afwisselen met binnen/buitenstelling,8jes,slangenvoltes,op die manier maak je je paard lekker los en zal het voor jou en het paard makkelijker worden.suc6! Golan schreef:Angie90 schreef:Mijn paard is ook een draver geweest, heb er in het begin ook echt wel een beetje moeite mee gehad, want ze liep er zo uit.
Ik had alleen het voordeel dat ze na haar drafcarriere nog 2 jaar bij iemand gewoont die het haar al wat geleerd had. Dus erg veel moeite had ik er niet meer mee.
draver is het ras van je paard en zal nooit kunnen veranderen,hoe lekker hij dressuurmatig loopt!
stef schreef:hetzelfde als een shet/haf/KWPN/oldenburg/fjord/whatever