Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Chikkie96 schreef:Nee dat zeker niet.. want als ik dr zomaar los gooi even met hoofdstel in de "longeerbak"dan is het oppeens niet erg meer. en is ze harstikke braaf.. het licht ook niet aan het trekken , want zoals ik al zij: ik gebruik lichte hulpenmet me hand , en het contact is ook heeeeel licht , het werkt wel beter , maar wat moet ik nog meer doen ?
Citaat:niet te gauw naar hulpteugels grijpen, bij verkeerd gebruik kan het schadelijker zijn dan je denkt! Zoek een goede intructrice die je stapje voor stapje alles goed akn uitleggen..
Kingsley2 schreef:Ik zou indd wat anderen ale zeggen even de DA laten komen om zijn tanden na te laten kijken op haken, En even laten kijken of hij geen last van zijn rug heeft en misschien ligt je zadel wel niet goed. Het is nooit verkeerd om je paard afentoe na te laten kijken.
En longeren los of aan de lijn is heel anders als je erop zit. Het maakt geen bal uit of je fijne hulpen geeft of hardere hulpen.
Ik zou zeker voor zorgen dat je goed les krijgt van een profesioneel. Want misschien ligt het probleem wel bij jou en niet bij je pony je kan wel gek van hem worden maar misschien wordt hij wel gek van jou omdat je het niet goed doet. Nooit je pony eerst de schuld geven. Want je zegt nu wel dat je volgende week naar de manege gaat maar is dat wel een profesioneel en heb je dan groeps of prive les. Prive les is veel beter krijg je alle aandacht.
en voor niet met elasstieken gaan werken of andere hulp dingen eerst maar eens kijken waar het aan kan liggen.
Lichamelijk bij je pony of een probleem bij jou.
En misschien moet je wel meer afwisselen.
bv
= ma rijden in de bak
= di longeren
= woe buitenrit
= do vrij
= vrij rijden in de bak
= za rijden in de bak
= zo vrij
Citaat:Kijk, hier kan je wat mee. Eerst maar eens uitsluiten of het niet iets medisch is en vooral ook kijken naar wat je zelf "fout" doet. Je hebt ook al les gezocht, dat is ook een stap in de goede richting.
. Ik ben ook eerst begonnen met alle controles: zadelmaker, fysio, tandarts. Hier en daar dingetjes aangepast, maar ze doet het nog steeds. Resultaat is echter wel dat het nu (in mijn geval) uitgesloten is dat het iets medisch is en kan ik rijtechnisch aan de gang gaan. Veel lessen en gewoon door blijven zetten ook al gaat het soms minder goed. Ben benieuwd wat ze op de manege zeggen hoe je dit het beste aan kunt pakken, laat je het weten?
Citaat:Ik snap je probleem heel goed hoor (en mijn reactie net was niet gemeen bedoelt, hoop dat je hem niet zo hebt opgevat). Mijn paard heeft ook een "stuurtik", alleen gaat zij nog een stapje verder: zij is soms helemáál niet te sturen . Ik ben ook eerst begonnen met alle controles: zadelmaker, fysio, tandarts. Hier en daar dingetjes aangepast, maar ze doet het nog steeds. Resultaat is echter wel dat het nu (in mijn geval) uitgesloten is dat het iets medisch is en kan ik rijtechnisch aan de gang gaan. Veel lessen en gewoon door blijven zetten ook al gaat het soms minder goed. Ben benieuwd wat ze op de manege zeggen hoe je dit het beste aan kunt pakken, laat je het weten?
Citaat:probeer eens te rijden met een halster