paard op voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

paard op voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 08:44

Na een kleine discussie over een paard dat op de voorhand loopt en ook niet echt scherp aan de hulpen staat (maar hij staat wel al veel beter aan de benen dan X aantal maanden geleden)

ik heb nu al heel wat gelezen over het activeren van de achterhand,
veel schakelen , volte verkleinen/vergroten ,...
Maar moet je dan je paard vwnw rijden zodat hij meer op eigen benen leert lopen
of moet je hem goed kort bij jou houden en met zijn hoofd meer "in de lucht"
Ik lees hier wat tegenstrijdige dingen over , ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

piewie

Re: paard op voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:50

Vwnw nooit te kort, maar wel bij je houden. En idd veel voltes en schakelen, doorzitten enz. balkjes rijden kan ook positieve invloed hebben

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:10

ja maar je denkt toch als je een paard dat al op zijn voorhand loopt ook nog vwnw laat lopen dan gaat hij toch helemaal op zijn voorhand vallen ? niet

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:30

wel vwnw en zeker niet te kort, het paard leert vanzelf om zijn evenwicht te zoeken en op zijn eigen benen te lopen. en anders enkele passen achterwaarts en dan vooruit draven, paard leert dan zijn achterhand er onder te brengen.

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:10

Er zijn idd verschillende thoerieën. als je van 10 verschillende mensen een boek gaat lezen heb je waarschijnlijk 10 verschillende oplossingen die allemaal tot hetzelfde leiden. Maar zorg dat je paard lichamelijk oke is, ken werken wil werken, en ik zou zeggen leer het hem eerst aan de hand, maar zoals ik zei, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:17

Ik denk juist vwnw en zeker niet kort, lekker laag zodat hij de ruimte heeft om die achterhand ook eronder te kúnnen zetten. Voor de rest ben je waarschijnlijk op de goede weg Ja

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:11

Lynnlovesyou schreef:
ja maar je denkt toch als je een paard dat al op zijn voorhand loopt ook nog vwnw laat lopen dan gaat hij toch helemaal op zijn voorhand vallen ? niet

ja dat denk ik ook, lijkt me toch ook dat hij juist door korte teugel meer evenwicht zoekt bij de teugel, mssn idee om koppie lekker te laten zakken zonder heel heftig teugel contact en dan balkjes draven? succes!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:14

Dat ligt eraan welke methodes je wil gebruiken!
Ik heb de Bodt gebruikt in mijn trainingen. En dan is het inderdaad je handen wat hoger houden en ook het hoofd van je paard wat hoger houden. Niet omhoog trekken, maar door je handen hoger te houden, houdt je het hoofd ook hoger. En dan flink voorwaarts rijden. Dan wil het paard uiteindelijk wel ontspannen in de rug en zakt het hoofd. Maar als je paard op de voorhand loopt moet je opletten met hoever je hem laat zakken. Op bovenstaande methode leert hij op 4 benen lopen...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:58

ik denk zelf vwnw want dan loopt hij ook meer over de rug...

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:38

Kamy schreef:
Dat ligt eraan welke methodes je wil gebruiken!
Ik heb de Bodt gebruikt in mijn trainingen. En dan is het inderdaad je handen wat hoger houden en ook het hoofd van je paard wat hoger houden. Niet omhoog trekken, maar door je handen hoger te houden, houdt je het hoofd ook hoger. En dan flink voorwaarts rijden. Dan wil het paard uiteindelijk wel ontspannen in de rug en zakt het hoofd. Maar als je paard op de voorhand loopt moet je opletten met hoever je hem laat zakken. Op bovenstaande methode leert hij op 4 benen lopen...

Klopt, alleen een paard wat rechtgericht is kán voorwaarts neerwaarts. Dan pas zal het lukken. Dus zolang het paard niet rechtgericht is kom je er niet, zal hij nooit vwnw kúnnen lopen.