Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

knooopje schreef:ik snap dat dat lastig is,maar als hij al 17 is en dat ze leven lang zo geleert heeft,had ik hem op zijn oude dag lekker laten stilstaan met poepen.als je moet dan moet je.

Natasjaa schreef:Hoe ging dit tijdens eerdere wedstrijden dan? Begrijp ik dat de pony hier pas net mee begonnen is? Of het altijd al zo doet?
Nee, ik reed ook op een manege en daar heb ik altijd geleerd sat het paard best stil mag staan, wij moesten zelfs iets staan in de beugels en een beetje naar voren leunen. Als het eenmaal is aangeleerd dan is het niet of moeilijk af te leren lijkt me, maar ik snap dat het vervelend is. Gewoon maar accepteren denk ik

heiditjj schreef:Ja al die proefjes zijn ook zo belangrijk
Waarom zou je je paard door laten lopen als hij het stilstaand veel prettiger vind? anders zou hij wel doorlopen.
Als jij moet poepen ga je toch op de wc zitten ofzo? Jij loopt dan toch ook niet door? Als een dier iets doet heeft hij daar een reden voor, en hiermee bedoel ik niet dat jou paard zo anders is dan dat van alle anderen. Maar dat het voor paarden kennelijk redelijk onprettig is om lopend te moeten poepen. En de mate van hoe onprettig ze dat vinden verschilt per paard.
Daarnaast zijn er ook nog paarden die het vreselijk vinden om spetters pies of poep tegen hun benen te krijgen, ja dan gaan ze stilstaan tijdens het poepen zodat ze schoon blijven.
Maar we hebben alles over voor een proefje! Blijf maar slaan!
jillie1994 schreef:Mijn 17-jarige verzorg Fries heeft nu ook geleerd dat ze lopend moet poepen.
Dat heb ik gedaan met hulp van longeren.
Zodra ze ging poepen, door laten stappen/draven/galopperen.
En ik heb dit niet gedaan met slaan met de zweep, maar bijv. de zweep op de grond slaan, of de zweep omhoog houden.
Zo met rijden stond ze soms stil, maar toen dreef ik door, nu doet ze het aardig.
Soms gaat ze wat langzamer, maar dat neem ik haar niet kwalijk.
Citaat:vooruit slaan en schoppen helpt amper hij reageert soms niet eens op mn zweep
Henrieke schreef:Elke keer afstraffen. D.m.v. je stem/been of zweep elke keer als hij gaat poepen. Dan gaat het als het goed is wel over.