Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
plutolover schreef:klopt zo join up is zeker lang. MAar dan pas geeft hij zich over. En ik wil liever niet stoppen als hij zich niet over geeft
grondwerk ben ik al met hem bezig. dat gaat goed. Maar rijden niet. Binnekort komt de zadelmaker. En daarna ga ik andere dingen bekijken of hij pijn heeft. Helaas kan het niet allemaal tegelijk, heb er helaas geen geld genoeg voor om het in 1x te doen.
maar ik wil de moed gewoon nog niet opgeven. OOk sta ik open voor curses enz. en ik zit al over te denken om een cursus te doen, alleen dan zit ik met het probleem dat als ik hem daar naar toe brengt dat hij zo panish wordt en dus helemaal niet wilt luisteren.
. plutolover schreef:heey
Heb net me boek van monty robberts binnen. Freestyle intresseert me ook heel erg. Les van ene priveinstrucice krijg ik al.
kennis maak macht waar kennis stop begint grofheid.![]()
zadel: wordt binnen nu en 2 weken nagekeken.
heel goed plan beter 1 keer te vaak, dan een slecht zittend zadel.
hier een verslagje van deze week.
Maandag was hij behoorlijk fris. Maar niet vandoor gegaan, Ik liet hem iets eerder galoperen dan normaal
Is ook goed (aandacht houden).
. dinsdag had ik hem gelongeerd wat ook wel goed ging. hij gaat nu steeds beter luisteren naar het comando stap, normaal draafde hij gewoon door tot dat hij vond dat hij maar ging stappen.
Eigenlijk moet jij dan zeggen kom op nog een rondje.
Woensdag priveles en dat ging ook goed. Is er toen 1x vandoor geschoten. En avntoe wou hij wel maar was ik hem voer.
heel goed.!!!!!!!
Donderdag leek het net of ik weer de oude haf kende die ik ken. Maar deze keer reden er ook nog andere paarden in de bak. dus voelt hij zich daardoor ok prettige. Zelf de lammeren die gek aan eht doen waren intreseerde hem niet. Hij keek wel maar vloog er niet vandoor.
Gebeurd altijd wel adem halen en aandacht vragen, doorrijden of er niets was gebeurd.![]()
Vandaag reed ik dus allen, ook geen paarden in de paddock. Eerst dus gelongeerd. Toen de grote bak in gegaan en meneer wou er weer gelijk vandoor schieten. Maar ik hield vast, vond hij niet zo leuk. Daarna hoorde hij een kalkoen dus wou hij er weer vandoor gaan. Heeft me ma de longeerlijn gehaald en heb ik hem nog even gelongeerd door de bak, tot dat hij weer wat rustiger was.
goed plan niet vechten.
En daarna wel goed gereden. Wou er aventoe weer vandoor schieten maar ik was hem voor. Dus hield hij zich in.
heeeel goed.![]()
Wel werkte hij vandaag behoorlijk op mijn zenuwe want hij wou maar niet op mijn binnenbeen reageren. En toen ik stilstond bleeft hij maar naar die hoek kijken, haha En echt zo kijken ook al valt er een blaadje daar ik ga daar van schrikken,
gewoon boe zeggen.![]()
Maar ik mag niet klagen het ging goed!!
veel beter lijkt mij zo te horen.
Zaterda 12 april heb ik een onderlinge wedstrijd. ik ben beniewd hoe hij dat gaat doen.