Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monarch schreef:een paard kan niet ''expres'' schrikken om je te pesten ofzo
een paard kan anmelijk niet denken
want dan zou hij ook denken o waarom meot ik nu uit mijn stasl gaan als mijn baasje met eeen zadel komt je maakt je eigen gewoon onzeker
HippoLogic schreef:Paarden schrikken nooit "expres" om je te pesten. Ik denk juist dat jij haar onzeker maakt. Je lichaamssignalen die je in het zadel uitzendt (onbewust knijpen/adem inhouden enz) voelt ze wel op haar rug en niet als je ernaast loopt. Misschien dat je zelf ook zekerder bent als je met haar wandelt?

Carlii_ schreef:ik vind het een beetje onzin dat het paard het niet express doet, die van mij doet 't ook zo vaak puur om onder 't werk uit te komen, dus het kan zeker expres,en als je paard merkt dat jij er ook van shcrikt doet ie 't zeker nog 10 x
.
.

HippoLogic schreef:Paarden schrikken nooit "expres" om je te pesten. Ik denk juist dat jij haar onzeker maakt. Je lichaamssignalen die je in het zadel uitzendt (onbewust knijpen/adem inhouden enz) voelt ze wel op haar rug en niet als je ernaast loopt. Misschien dat je zelf ook zekerder bent als je met haar wandelt?