in de manege staat er een paard (A) dat nog redelijk jong is en waar ik nog redelijk veel mee rijd. Hij is redelijk gevoelig aan z'n mond en wsl hebben er te veel mensen aan gezeten want nu loopt hij soms echt gewoon met z'n hoofd van lings naar rechts te schudden. Als ik er dan mee rijd probeer ik hem zoveel mogelijk vooruit te laten lopen (actief draven en goed op het been laten lopen) en liefst op kop omdat hij dan aandachtiger is en meestal z'n hoofd stil houdt. Ik wou hem nog niet aan de teugel vragen of gewoon laten lopen omdat hij dan toch automatisch niet aan de teugel zou lopen maar met z'n neus op z'n borst. Nu merk in de laatste tijd wel dat dat schudden al veel verminderd is en het vwnw lukt meer dan goed, hij stofzuigt graag volgens mij
. Allesinds nu ik merk dat hij schudden al veel verminderd is probeer ik nu wel al stelling te vragen en als ik op rechterhand stelling vraag (niet te veel), zie ik dat hij op rechts eigenlijk goed begint in te buigen met een constante aanleuning. Maar op links gaat het dus veel minder goed. Ik heb ook gewoon moeilijkheden met het openen van m'n linkerhand, mss ook omdat ik rechtshandig ben. Ik voel dan ook dat ik op linkerhand helemaal anders zit (schuin volgens mij). Dus zo lukt de linkerstelling zeker niet. Als we figuren rijden op links heeft hij ook geen goede stelling en mijn probleem is dan dat ik m'n hand over de schoft 'trek'. Zijn er nog mensen die dit hebben en hebben jullie tips?
Magali