Maar als ik dan eens in de bak wil rijden , met een vriendin of alleen en dan wil springen of gewoon dressuur, dan doet ze niks anderes dan bokken, steigeren en stilstaan. af en toe loopt ze dan wel dan gaat het weer ff goed, maar dan begint ze na een tijdje weer . Er is geen medische reden, als ik de bak weer uit gaat, is er niks aan de hand , gaat ik op een grasveld ofzo buiten beetje dressuur rijden is er niks aan de hand. ( we kennen zowieso geen dressuur , ze kan beetje wijken maar verderest gewoon de standaard dingen ik rij haar eigenlijk atlijd met lange teugel dus aan de teugel lopen doet ze ook niet
) Ik heb heir geen problemen mee , omdat ik zelf ook absoluut geen dressuurmens bent. En zelf die dingen hoe dat moet ook niet weet, en het haar nooit is geleerd. We zijn echte recreatieve ruiters
Maar af en toe beetje dressuur vindt ik wel leuk , maar het gaat met haaar gewoon echt niet. Ik heb geprobeerd met zweep helpt niet, ook met liefde en kalm blijven, helpt ook niet. Ik vertrouw haar voor de volle 100% en zij mij ,, alleen dit is een probleem. Maar als ik er een ander persoon op zet doet ze helemaal niks meer, bij mij doet ze nog wel wat.Ik rij dan niet in de bak thuis, die is te klein , maar iets verderop een grote bak.
Wie kan mij helpen?
dat was mijn 1e reactie