moeilijk langs de hoefslag en galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nijnthju

moeilijk langs de hoefslag en galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 18:40

hej...

mijn pony wil steeds van de hoefslag af bij het langs de hoefslag rijden.
en heeft dan de verkeerde stelling.
Ik rij dan veel kleine voltes maar het helpt niet.
kan iemand mij helpen?
ik krijg het niet voor elkaar.
Ow nog iets zij wl in een bepaalde hoek aanspringen.
gaat ze erg hard draven.
ze is moeilijk in galop dat zijn friezen en andalusiers nouw eenmaal.
ik hoop dat julie mijn probleem snappen.

Groetjes Nijnthju...

MDJ

Re: moeilijk langs de hoefslag en galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:36

Hee nynke, dat friezen en andalusiërs moeilijk zijn in galop ben ik niet met je eens, Ik ken silke en zou je de tip geven om te longeren maar dan gewoon een stukje afzetten en dan longeren zónder lijn, zodat je niet de lijn en de zweep hebt iederee keer super veel belonen als ze aanspringt als je wil help ik je wel een keertje, dan zeg je het maar! Knipoog

Voor het probleem op de hoefslag blijven weet ik geen tip, maar dan zulllen andere bokkers vast weten

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:04

Als ik je verhaal lees dan denk ik dat je voornamelijk op je teugel rijdt. Probeer eens je paard op je zit te rijden ipv met de teugel, oftewel, als de bak leeg is, teugels los, eventueel met een elastiekje aan het zadel, zodat ze niet naar beneden glijden. Probeer je paard dan in stap volledig op zit en beenhulpen te rijden, vaak krijg je ze dan wel langs de hoefslag, zonder foute stelling. Door dat vaak te oefenen, ga je meer op je zit rijden en minder met je handen waardoor de hele aanleuning verbeterd. Voorbeeld: met je binnenbeen duw je het paard naar de hoefslag, een volte maak je door je lichaam mee te bewegen in de volte, buitenbeen erbij om het weglopen over de schouder te voorkomen en het binnenbeen erbij als ze teveel naar binnen gaat.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:33

ik kan het proberen