Mijn voeten blijven niet in de stijgbeugels ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yutah

Mijn voeten blijven niet in de stijgbeugels ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 12:40

IK ben eigenlijk een beetje beschaamd om er over te beginnen ,maar ik kan mijn voeten niet op hun plaats houden in de stijgbeugels . Ze glijden bijna altijd naar voor .. net een beginneling . Mijn zus heeft mij de volgende tip gegeven , de kleine teen proberen in omhoog te duwen en ja dat werkte een tijdje . Maar als ik mij dan op iets anders concentreer ben ik het weer kwijt !
Een vriendin zegt dat het komt omdat ik voortdurend benen geef , maar als ik dat niet doe gaat mijn paard niet meer vooruit . Mijn paard heeft een heel goede moraal maar is aan de luie kant en je moet er voortdurend op werken . IK bedoel , sommige paarden blijven een ritme houden als je eenmaal benen geeft en blijft werken met je zit ... snif snif de mijne dus niet .
Heeft er iemand tips voor mij ? Ik heb al geprobeert langer en korter te rijden , helpt ook niet .
Huilen

aronnekeJarig

Re: Mijn voeten blijven niet in de stijgbeugels ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:06

Probeer eens je hakken uit te duwen..

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:10

Als je constant been geeft zal je paard op den duur alleen maar trager reageren op je been, niet doen dus. Je kan beter gewoon been geven op het moment dat het echt nodig is, geen reactie = schop, nog geen reactie = tik. En dat steeds opnieuw. Je zult merken dat je paard dan veel beter zal gaan reageren en goed op tempo blijft lopen.

Daar ging dit topic natuurlijk niet over, maar ik denk inderdaad dat je je voeten en benen wel stiller zult houden als je niet constant been geeft. Haha!

Voor het probleem van je voeten -> probeer goed je hakken uit te drukken en je tenen naar binnen te houden, dan zullen je voeten volgens mij vanzelf beter op hun plek blijven. Je kunt dan bijvoorbeeld steeds bij de C nagaan of je je voeten nog netjes houdt zoals ze horen, dus blijf er bewust aan denken tijdens het rijden. Wat ook handig is; Iemand die het vanaf de zijlijn CONSTANT zegt als je je voeten niet meer op zijn plek hebt, dan leer je het snel af. *LOL*

Ook kun je even nakijken of je je beugels misschien niet een gaatje te lang hebt, dat je ze daardoor steeds verliest?
Laatst bijgewerkt door _Nancy_ op 22-03-08 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:12

ik heb van die rvs beugel blokjes. die vind ik erg fijn.
staan op divoza.com bij beugels onder de naam: Beugel voetzooltjes RVS

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:15

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:36

ja hakken uitdrukken Knipoog

trek je misschien je benen omhoog met rijden ???

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:41

Probeer je benen te laten hangen en niet je knieen vast te klemmen aan het zadel. Daardoor komen je knieen omhoog, waardoor je je voet niet in de beugels kunt houden. Dit is negen van de tien keer het probleem.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:36

Inderdaad, je knieen los en uitdrukken naar beneden. Dan hou je vanzelf je hakken naar beneden. Tenen naar binnen draaien vanuit je heupen, dus je hele been naar binnen draaien.
Dit helpt 99 van de 100 keer tegen beugels verliezen.

Deniseeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:50

Hoi,

Het helpt als je je beugels wat korter doet, en je moet er natuurlijk goed om denken dat je je hakken goed uit drukt. Ga ook echt leunen op de stijgbeugels.

Mvg.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:56

maar je moet ook niet te kort Tong uitsteken

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:40

Deniseeeee schreef:
Hoi,

Het helpt als je je beugels wat korter doet, en je moet er natuurlijk goed om denken dat je je hakken goed uit drukt. Ga ook echt leunen op de stijgbeugels.

Mvg.

Dan nog eerder een paar keer zonder beugels rijden en je benen losjes naar beneden laten hangen zodat je leert ze lang te houden.
Meestal komt het beugels verliezen door klemmen met de knieen, daardoor ga je ze nl haast automatisch optrekken.

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 17:56

Gisterenavond fijn gereden ... met mijn voetjes bijna de hele les op hun plaats . En hoe is mij dat gelukt ? Wel inderdaad mijn benen ,knieen niet optrekken en niet constant benen geven , en mijn beugels een gaatjes korter gemaakt . Dat 1 gaatje doet veel ! En wat mijn paardje betreft ,ik had de indruk dat hij het rap doorhad dat als ik benen geef hij er gevolg aan moet geven anders volgt er een tik van de zweep . En daar keek hij héél raar van op , eerst dacht ik ocharme maar algauw kon ik lachen met dat gekke gezich van hem . En ik was best wel fier dat hij na een paar keer al reageerde op mijn benen . Fijn dat men nog alle dagen bij leert en ook fel bedankt voor jullie reakties .

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:04

Heel goed van je, ga zo door

MarciaBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:07

Gewoon dus doorgaan. Kortere stijgbeugels maken en daardoor gaan je hakken naar beneden waardoor je stijgbeugels niet meer uitgaan.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:26

Ik heb dat ook gehad, toen heb ik mn beugels korter gedaan, en mn hakken nog meer uitgedrukt! Helpt echt!

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:51

wat simoneghille zegt, je stijgbeugels een gaatje korter doen en dan je voeten iets meer uitdrukken, en proberen je benen meteen na het aandrukken weer te ontspannen.