Paard traver als ik wil aangalloperen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Paard traver als ik wil aangalloperen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 10:42

Haaj!

Ik rijd nu sinds 1 jaar bij de flevomanege en ik rijd daar vaak op ene kwpn ruin die allround is dus dressuur en springen. Vorige week maandag gingwen we gallopwissel doen. Ik had m met ene nette halve ophouding deed me buitenbeen naar achteren en binnenbeen op de singel hij ging neit galloperen maar de travers. Elke deed hij dat maar, bij de laatste keer sprong hij gewoon netjes aan maar toen liep hij neit aan de teugel?

Mijn instructrice zei dat ik m eerst netjes ana de teugel moest rijden en daarna netjes mijn bene op de plaats moest houden en neit te veel stelling vragen, nou en toen lukte het.

Mara mijn vraag is: Hoe kan het dat als ik een halve ophouding geef en mijn benen in de stand voor degalop dat hij travers gaat doen? want is dit de goede manier van travers of de foute? Want wij moesten toen niet in de hoek aangalloperen maar op de lange lijn.

Alvast bedankt!

Xxxjes Susanne

Romyv

Re: Paard traver als ik wil aangalloperen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:07

Bij de galophulp drijf je met je binnenbeen om hem aan te zetten, misschien dat je iets te veelb uitenbeen gaf.. Als je daarbij idd ook teveel stelling vraagt, is het een traver hulp

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:10

Ik snap er geloof ik geen drol van Lachen Wat een onsamenhangend verhaal zeg!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:32

goed paard heb je dan op je manege !! Cool

Mniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:09

bdoel je met de lange lijn de lange zijde?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:18

ligt er maar net aan hoe het paard gereden is. een vriendin van me heeft de traver aangeleerd en dat scheelt ook maar erg weinig met de galophulp. het is de stelling die het hem doet. een paard moet ook gewoon rechtdoor kijken ( op 2 teugels dus) en niet met teveel stelling naar binnen lopen. tja misschien is het paard gewoon die hulp voor traver aangeleerd. dan moet je even de galopknop bij hem zoeken Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:20

Vaak inderdaad kwestie van te veel buitenbeen. Ik ken ook een (manege)paard die steeds een prachtige travers laat zien zodra iemand hem in galop wil laten aanspringen Haha!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 19:38

Ik denk ook wat te vele stelling en ophouding ik heb woensdag avodn were les en laat eht donderdag wel weten of jullie julp me goied heeft geholpen Knipoog

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:42

@Suusje92, mag ik je 1 tip meegeven; lees eerst je getypte stukje terug voordat je het plaatst. ik heb het eerst 3x moeten lezen voordat ik er iets van snapte

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:13

Ik dacht juist aan misschien te weinig (lichte) stelling naar binnen? Of teveel druk op de buitenteugel? Het kan ook zijn dat je zelf te recht zit bij de galop. Probeer eens met aangalopperen je binnenheup en je binnenschouder naar voren te schuiven, zo zit je mee in de galopbeweging.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:18

Of probeer eens op je binnenbeen aan te galoperen.
De mijne springen aan door mijn buitenbeen een klein beetje naar achteren te leggen, en op het moment dat ik mijn binnenbeen doordruk galoperen ze aan.
Buitenbeen ver naar achteren betekend dat ze de achterhand naar binnen moeten brengen.

romy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:06

heb je het nu over de galopswissel, of het aanspringen?

aanspringen kan door je binnenbeen op de singel, en buitenbeen maar een stukje erachter.
galopswissel kan je ook bijna alleen op je zit doen, en hoef je je benen dus niet heel erg van plek te veranderen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:52

Ik heb het over aanspringen.

romy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:43

asjemenou schreef:

had het tegen de ts.. Tong uitsteken

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 09:37

romy20 schreef:
asjemenou schreef:

had het tegen de ts.. Tong uitsteken

weet het! het verhaal staat raar maar was zo druk bezig met typen dat ik de typfouten vergat. Heb het over met dat als in galop wil aanspringen met de juiste hulpen maar wel met halve ophouding en licht binnenstelling dat hij travers gaat doen. Maar daarna ging het prima met aangalloperen door de instructie van mijn instructriece.