hangen in de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmylee

hangen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 16:07

Mijn paardje, een (bijna) 8 jarige quarter merrie heeft een fobie in de trailer. Huilen

Ze gaat op zich, na een korte aarzeling, netjes de trailer in. Als we gaan rijden gaat ze in de bochten hangen aan haar halster. Het lijkt alsof ze haar evenwicht kwijt is en dan gaat hangen aan haar halster. Dan slaat ze met haar achter en voorbenen alsof ze bang is dat ze valt. Verdrietig

Als ze weer goed staat lijkt het alsof er niets aan de hand is. Mijn angst is dat het een keer goed fout gaat en haar halster of touw knapt. Dan zou ze dus echt vallen en wie weet wat er dan voor rampscenario's volgen. Ziek

Heeft iemand hier misschien ervaring mee en goed tips voor mij ????

Hellup, sos

cindybijl

Re: hangen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:08

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:12

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:45

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 08:49

cindybijl schreef:
http://www.2moons.nl
neem maar ff contact met haar op!

Doet zij meer trailerproblemen? Mijn nieuwe paardje heeft een ernstig trailerprobleem volgens vorige eigenaresse. Als hij alleen staat en de klep gaat dicht, sloopt hij heel de trailer inclusief zichzelf. Bij vorige eigenaresse zover dat hij zijn eigen kogel heeft kapot getrapt met operatie als gevolg: 2 kleine en 1 grote fragment uit de kogel gehaald. Nu zelf wel besloten zodra hij de trailer opgaat altijd transportbeschermers omdoen. Ik kan niet altijd een ander paard gaan meenemen, als ik bijvoorbeeld naar les ga of dalijk op wedstrijd dan hebben we een groot probleem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 08:54

Mijn paard lijkt een soort verlatingsangst te hebben. Als je laadt en meteen gaat rijden gaat t wel goed. Maar laat m niet 5 minuten staan. Dan hangt ie over de voorboom. Ben dus ook een beetje benauwd om m alleen op de trailer mee te nemen. Bloos
Maar weet niet hoe ik zoiets zou moeten oplossen.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:40

Kimmyllee veel oefenen met laden en niet gelijk de weg op, rij een paar meter en haal hem er weer uit.
Maykie laden en de klep half dicht, dan steeds hoger, veel heen en weer doen, weer uitladen ,opnieuw laden de klep half dicht en dan steeds hoger, veel keer omhoog en omlaag, enz. enz. net zo lang tot hij stil staat en er niets meer om geeft, niet gelijk willen gaan rijden. Knipoog

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:45

Needje schreef:
Mijn paard lijkt een soort verlatingsangst te hebben. Als je laadt en meteen gaat rijden gaat t wel goed. Maar laat m niet 5 minuten staan. Dan hangt ie over de voorboom. Ben dus ook een beetje benauwd om m alleen op de trailer mee te nemen. Bloos

zonder boom er in zetten, rustig afwachten met de klep dicht, niet in het zicht staan, wel in de gaten houden natuurlijk, zorg voor een rustige hart slag, en anders iemand anders laten kijken. Cool

kimmylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 12:41

Thanks iedereen voor de antwoorden Ja

Ik heb voorlopig alle wedstrijden af gezegd. Wil eerst dat dit probleem opgelost is.

Ze doet het inderdaad alleen in de bocht. Als ze rechts staat (in 2 paards trailer) doet ze het in een linker bocht en als ze links staat in de rechter bocht. Het heeft er dus denk ik mee te maken, dat ze voor haar gevoel zich niet schrap kan zetten. Nagelbijten / Gniffelen

Aan de manier van rijden kan het denk ik niet liggen. Als ze nl in een 2 paard trailer staat heeft het andere paard (zijn verschillende) er nooit last van.

Ik ga in ieder geval de komende tijd flink met haar oefenen. We beginnen met een klein stukje en probeer dit steeds iets te verlengen. Pling

Hoop dat ze op een gegeven moment dan weer met volle vertrouwen in de trailer staat. Knipoog

groetjes kim

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:50

cindybijl schreef:
http://www.2moons.nl
neem maar ff contact met haar op!

Hier heb ik hele goede ervaring mee! Ja
Succes!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:19

montyjansen schreef:
Needje schreef:

zonder boom er in zetten, rustig afwachten met de klep dicht, niet in het zicht staan, wel in de gaten houden natuurlijk, zorg voor een rustige hart slag, en anders iemand anders laten kijken. Cool

Zet ik m dan gewoon vast waar ik m normaal vast zet?
En moet ik een rustige hartslag hebben, of het paard? Haha!
Mijn hartslag is te hoog ja. Mara goed, hij heeft al een keer een half uur vastgelegen omdat ie onderuit gegaan is tijdens zo'n bui.
Was met z'n achterhand onder de voorboom doorgeschoten. En hing zichzelf dus op. Gelukkig was er iemand met een mes om het touw door te snijden. Daardoor kwam ie op z'n rug te liggen en vast. Gelukkig in een Ifor. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het nu dus best heel eng om m alleen mee te nemen. Bloos
(en helaas anderen ook, waardoor ik geen vervoer haast meer heb, aangezien ik zelf geen trailer enzo heb)

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:13

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:52

Zet ik m dan gewoon vast waar ik m normaal vast zet?
ja, aan twee kanten, oefenen dat hij vast staan gewend is.
En moet ik een rustige hartslag hebben, of het paard? Haha!
jij moet het vertrouwen geven, dus jij, een paard voelt je hartslag, diep in en uit ademen.
Mijn hartslag is te hoog ja. Mara goed, hij heeft al een keer een half uur vastgelegen omdat ie onderuit gegaan is tijdens zo'n bui.
Was met z'n achterhand onder de voorboom doorgeschoten. En hing zichzelf dus op. Gelukkig was er iemand met een mes om het touw door te snijden. Daardoor kwam ie op z'n rug te liggen en vast. Gelukkig in een Ifor. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het nu dus best heel eng om m alleen mee te nemen. Bloos
veel oefenen, in de trailer en vast zetten, laten staan en geen reactie geven op zijn onrust,net zolang laten staan tot hij een poosje stilstaat, 2/5 min.
Als dat goed gaat na een paar keer een stukje rijden, zonder boom op een terrein, na een paar meter weer uitladen, kost veel tijd maar is het waard.
(en helaas anderen ook, waardoor ik geen vervoer haast meer heb, aangezien ik zelf geen trailer enzo heb)[/quote]

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:55

Mijn pony gaat dan wel niet hangen maar je hoort haar wel de hele tijd in de trailer. Wat wij doen is echt heel rustig rijden ga bijvoorbeeld als het een halfuurtje rijden is niet een halfuurtje van te voren maar een uur van te voren weg en rij zo rustig mogelijk.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:54

Bind je hem niet te kort vast?
Ik heb ergens gelezen dat men de hals als een 5e been beschouwd. en als je de stang zo kort mogelijk achtje je paard hebt, dan kan je paard er ook moeilijker ''overheen''.

Ook is het misschien een idee om hem aan 2 kanten van het halster vast te binden. (wel lang genoeg maar niet te lang)
En natuurlijk goed oevenen thuis! Knipoog