Ik ben al een tijdje druk bezig mijn houding te verbeteren. Ik trok mijn knieen op, trok mijn hakken op en zat te ver naar voren. (schrok me rot toen ik de foto's van mezelf zag
) Iets wat je 15 jaar gedaan heb (manegelessen) leer je niet zomaar af. Ik rij nu sinds een half jaar ergens anders, krijg nu erg goed (prive) les en het gaat al een stuk beter. Het enigste waar ik veel moeite mee heb is de ligging van mijn onderbeen, deze steek ik te ver naar voren. Ik rijd altijd met rijschoenen en chaps en nu vroeg ik me af of het kopen van rijlaarzen (en het aantrekken ervan
)zou helpen bij het verbeteren van mijn houding (van mijn onderbenen) ? Niet dat het dan ineens opgelost is natuurlijk maar alle beetjes kunnen helpen. Wat zijn jullie ervaringen hierin? 
.
met zitlessen ben ik bezig, als ik zonder beugels rij gaat het wel goed, vind het ook niet saai haha.
maar daar gaat het nu niet om.) In de galop gaat het eigenlijk het beste, in draf het minst. Merk ook dat ik met lichtrijden veel te ver uit mijn zadel kom. Ik trek mijn knieen op en zit te ver naar voren met mijn bovenlichaam. Als ik me alleen concentreer op mijn houding gaat het nog wel, tot ik bijvoorbeeld een slangevolte ga rijden haha. Uit jullie reacties merk ik dat rijlaarzen in ieder geval niet veel zullen helpen. Gewoon veeeeel oefenen....
Ik heb zelf met mijn rechtervoet dat die niet mooi aansluit en dat ik m'n hakken zo niet mooi laag kan houden, iemand misschien de gouden tip om dit beter te laten worden??