Schouderbinnenwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ansj17

Schouderbinnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 11:25

Ben met mn 4,5 jarige net begonnen met sb rijden.Ze loopt netjes en nu hebben we schouderbinnenwaarts om aan te gaan werken.
Heb een keer in de week les en rijd haar daarnaast nog 3 a 4 keer in de week.
Nu zou ik willen weten of iemand misschien tips heeft om op te letten bij het schouderbinnenwaarts?
Laatst bijgewerkt door ansj17 op 19-03-08 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Emilia

Re: Schouderbinnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:28

4,5 en dan al met SB bezig en verzameling? Ik zou me geloof ik eerst goed bezighouden met de basis en mooi voorwaarts rijden..

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:47

ja misschien iets vroeg voor verzameling dan moet je echt eerst je paard rechtrichten dat kan dan door gebogen oefeningen daar maak je dan elk achterbeen afzonderlijk tot dragen mee dus sterk dan pas verzamelen maar let er vooral op dat paard het bekken niet verdraaid .

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 11:58

Ja we doen het gewoon rustig aan.
Ik rijd geen wedstrijden dus er zit geen druk achter ofzo.
We besteden ook veel tijd aan het goed voorwaarts rijden en rechtrichten en uitstrekken.Het is trouwens niet zo dat ze veel moet verzamelen ofzo hoor, maar met mooi gecontroleerd galloperen komt ze vanzelf al een beetje richting verzamelen, dat bedoel ik ermee.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:03

ik bedoel er ook niks mee hoor ik zou vooral in het begin de SB erg klein houden en dan kan ze op die manier aan kracht en souplesse winnen dan kan hij vanzelf groter zou je direct groot beginnen verdraaid ze haar bekken en dan heeft de oefening geen zin meer

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 12:04

liberty22 schreef:
ik bedoel er ook niks mee hoor ik zou vooral in het begin de SB erg klein houden en dan kan ze op die manier aan kracht en souplesse winnen dan kan hij vanzelf groter zou je direct groot beginnen verdraaid ze haar bekken en dan heeft de oefening geen zin meer

Oke dankjewel voor de tip:)