Jong paard opnieuw beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maximepony

Jong paard opnieuw beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 11:57

nou hebben wij op stal een paard staan waarvan de eigenaar niks kan. en de verzorger geen paarden in kan rijden.. we doen al aan longeren en dat gaat prima,, ook het opzadelen laat i toe en het stappen aan de hand.. zelfs het zitten op zijn rug gaat goed. maar zodra je het been aan drukt gaat i flippen en krijg je een heuze rodeo! hij is al eerder beleerd alleen hij is te vroeg in de passoa gezet en daarom heeft i een stijfe rug. nou was mijn vraag wat kan ik nou het best doen met zo'n paard..?? we hebben verder geen trailer waar dit grote en brede paard in past (1,75 schatten we).. en geloof me als hij eenmaal gek is is i echt gek :p een pro iemand kennen we verder niet of kost te veel geld! wij kunnen zelf (ik en mijn vriendin) wel goed rijden opzig... hebben alleen last van naar beneden kijken en kapstokjes Tong uitsteken maar voor de rest gaat het prima Knipoog Please geef me tips Knipoog

1. Het paard

Afbeelding

corina21

Re: Jong paard opnieuw beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:59

is er geen instructeur bij jullie,
vraag er hulp bij.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:01

Als ik jullie was zou ik hier niet zelf mee aan het klooien gaan! De kans is groot dat het paard nog verder aftakelt! Ik zou eerst maar eens iemand naar zijn rug laten kijken! En wat is wel aardig kunnen rijden? Een paard rij je niet zomaar even in! Als je dit niet op de juiste manier doet krijg je er later alleen maar problemen mee!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:02

hmz, niet zelf aan gaan knoeien dan. ik wil niet banketstaaf doen, maar t klinkt alsof jullie ook niet de ideale inrijders zijn voor dit paard. zoek gewoon iemand die ervaren is...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:05

Om heel eerlijk te zijn kom je niet over als iemand die deskundig kan paardrijden
(hoe je bericht schrijft)
Ik zou zo ie zo eerst een fysio of d.a naar de rug laten kijken .. en dan pas verdere plannen gaan maken.

Veertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:56

ik ben het met alle bovenstaande reacties eens.. haal er alsjeblieft eerst iemand bij voor de rug van het paard.. en zoek dan iemand die kan helpen.. ik heb al eerder een paard naar de klote zien gaan doordat er iemand op ging zitten die niet wist wat hij moest doen.. en ook voor eigen veiligheid is dit toch een stuk verstandiger.. veel succes..Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:06

valt me nog mee hoe weinig reacties hier staan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:11

Haal er een volwassene bij, en ga vooral zelf niet lopen modderen, voor je het weet is ie dan helemaal verkloot!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:12

Tja Doom, het is mooi weer. Misschien heeft dat er mee te maken...

Goed, even ontopic: Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Laat het paard eerst nakijken ga daarna (als het paard in orde is) zeker niet alleen proberen. Haal er iemand bij die weet wat hij/ zij doet om jullie hierin te begeleiden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:13

doom schreef:
valt me nog mee hoe weinig reacties hier staan Nagelbijten / Gniffelen

Soms wordt je er te moedeloos van om nog te reageren. Maar ik ga ook met het bovenstaande mee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:16

Afbeelding

Paard te vroeg in de Passoa gezet, verklaart een hoop Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:19

Ik word anders altijd erg soepel als ik in de passoa heb gestaan ROFL Nou ja, meer als de Passoa bij mij naar binnen is gegaan eigenlijk.
Overigens vind ik de pessoa ook niet zo geschikt voor jonge paarden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:21

Mee eens, ik vind de pessoa ook niet geschikt voor jonge paarden. Volgens mij is het daar ook niet voor bedoeld.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:25

ga ook mee met al het bovenstaande.

de enige tip die ik kan geven is zorg dan dat je een 'pro' persoon leert kennen,
of plaats een oproepje, dan kom je al een heel eind.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:43

Niet zonder iemand met verstand ervan aan beginnen! Zo help je het paard absoluut niet en met zoiets kan je niet geholpen worden over bokt. Waarom kan de eigenaar niks? De eigenaar kan het paard beter laten inrijden door iemand met verstand ervan dan door 2 jonge meiden die er zelf ook niet echt verstand van hebben.

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 20:28

het geld voor een fysio is er niet wand jah het is niet mijn paard.. zelf rijd ik nog niet zo lang maar heb wel een paard van 4 die ik al veel dingen heb geleerd,, ook mijn vriendin rijd lang (inmiddels 11 jaar ) en we hebben iemad die ons wel tips geeft.. maarjaah.. zij heeft zelf ook haar paard beleerd.. en het paard heeft ook al eerder dressuur en springen volgens mij ook onder het zadel gedaan.. dat ging altijd super.. maar nu heeft i een jaar stil gestaan en wij willen het wel weer oppakken Lachen alleen de stijfe rug is eigelijk niet meer te verbeteren... hij stond op zijn 3de al in de passoa en toen is zijn rug verknald.. er is dus verder wel eerder op gereden.. verder nog tips waar we eerst me moeten beginnen ? en nog maals .. geld is er niet om iemand in te huuren.. en jah.. dat was het eigelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:53

Dan mooi laten staan Maximepony, niet aankomen. En plaats anders een advertentie om iemand in de buurt te zoeken die ervaring heeft.

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 09:44

oke naja dan laat ik hem staan en ga ik lekker met mijn eigen pony verder Haha! Haha! dan moet die verzorger hem maar zelf beweging geven.