Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lise81 schreef:Fijn dat je nu een plek hebt gevonden waar het je bevalt. Hoe lang zit je er nu?
Verandering van stal kan veel invloed hebben op het gedrag van een paard. Het kan best lang duren voor het paard gewend is. Het kan bevorderd worden als het paard in zijn behoeften goed wordt voorzien: contact met andere paarden, veel weidegang en ruwvoer.
Maar ook zou je eigen humeur wel invloed hebben, zeker op de vorige stal. Het is dus een beetje de vraag waar het vandaan komt.
Voor de zekerheid zou ik er een osteopaat bij halen. (Misschien past het zadel niet meer zo goed, heeft ie een keer vastgelegen in de stal oid).
Verder zorgen voor afwisseling: buitenrijden, grondwerk, balkjes lopen, sprongetje e.d.
Heb je les? Wat zegt diegene er van?
paardfysio schreef:heb je al gekeken wat hij aan de longe doet?
zo te horen zit er toch iets niet helemaal lekker bij je paard (fysiek, zadel, tanden, onwennig ivm veel afwisseling)
WandaV schreef:Is de bodem van de bak niet te zwaar?
Zo vaak verhuizen is voor de pony ook wennen.
Probeer lichamelijke problemen bij je pony uit te sluiten en
zelf weer goed in je vel te komen.
Zoek deskundige instructie.
Het tongprobleem is niet leuk om te zien, zolang het niet tijdens het rijden voorkomt zou ik er niet zo'n probleem van maken.
Er zijn meer paarden die dit doen uit gewoonte.
Dit zijn vaak wel gevoelige paarden.
lailapri schreef:Misschien is hij niet meer gelukkig en kan niet zo goed meer wennen na al dat verhuizen of mist een maatje.
Maar kwa het stilstaan en aansporen, harder aansporen heeft geen zin, wordt een paard alleen maar bot van. Ik zie het mijn leskinderen ook steeds doen maar zodra ze het paard aan het been maken door concequent 2x aan te drijven en anders aanraken met zweep en veel overgangen, dan luisterd het paard wel. Zodra ze gaan schoppen, stoppen de pony's.