hoe voel je hoe je paard van achteren er onder zit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

hoe voel je hoe je paard van achteren er onder zit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 00:21

mijn vraag hoe voel je of je paard van achter er onder loopt. want soms heb ik het idee dat ze dat wel doet en soms niet maar wat voel je presies?
ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Kitty1

Re: hoe voel je hoe je paard van achteren er onder zit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:33

Ik voel dan dat onder mijn kont de achterbenen je dragen, een sterk motor gevoel. Je voelt zeg maar veel meer power in het gangwerk, een paar achterbenen die dragen. Van achter naar voor.

Jultjeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:04

volg even :p

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:07

gevoel dat je paard als het waren van voren wat opstijgt doordat de motor achter aan is gegaan, voor word dan lichter en de achterhand zakt wat voor je gevoel, beetje dezelfde druk als je een bal onder water probeert te houden, die moet omhoog en naar voren, ik hoop dat dit duidelijk is

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:08

het beste kun je daar iemands hulp voor in roepen... die persoon kijkt vanaf de grond of je paard echt goed loopt en zegt dit tegen jou... en als ie niet goed loopt ook... zo kun je makkelijker het verschil voelen Haha! zosnel jij het verschil voelt, zal je het de volgende keer of op een ander paard ook herkennen Pling

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:20

Ik vind het voelen alsof ik in slowmotion van links naar rechts "gegooid" wordt, ik voel het paard zijn benen zowat afzonderlijk van elkaar bewegen zegmaar Lachen
Idd wel enigzins te vergelijken met alsof je op een skippybal ofzo in het water zit Haha!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:27

Ik begin die momenten ook te voelen bij mijn paard... Opeens voel je die benen eronder komen en wordt je meer gedragen. Het is ook net alsof ik haar rug omhoog voel komen en iets bollen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:31

lovelucydan schreef:
mijn vraag hoe voel je of je paard van achter er onder loopt. want soms heb ik het idee dat ze dat wel doet en soms niet maar wat voel je presies?
ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Iets wat je in de les moet leren. De instructeur kan jouw dan precies vertellen wanneer hij goed loopt en dan kun jij dat gevoel onthouden. Helaas gebeurd het nog wel eens dat ruiters denken het goede gevoel te hebben, terwijl het paard dan verschrikkelijk loopt. Afleren is moeilijker dan aanleren, dus zorg dat je het goed aanleert Knipoog

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:38

idd een instructeur mee laten kijken en aangeven wanneer hij goed loopt. Ik vind het een beetje voelen alsof je een bult op galoppeerd!