Naar voren vallen, binnenbeen in galop..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Naar voren vallen, binnenbeen in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:35

Ik be hard op weg mijn vertrouwen weer te vinden op mijn paardje Lovers
Maar elke keer als hij schrikt, wegstapt, versnelt of in ieder geval iets onverwachts doet, ga ik (onbewust) naar voren zitten. Omdat ik paardrijden nog steeds een beetje eng vind.
Hoe dwing ik mijzelf nu gewoon elke keer achterover te blijven?

Verder kreeg ik hem niet zo goed in galop. Wat bleek nou, ik doe mijn binnenbeen ook naar achteren. Is er een foefje voor om die gewoon op de singel te houden?

Ik ben weer helemaal beginner Haha!

Esther

Re: Naar voren vallen, binnenbeen in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:11

Vermoedelijk komt het voorover vallen omdat je van schrik je knieen vast gaat klemmen. Als je dat doet duw je jezelf als het ware uit het zadel omhoog waardoor je voorover valt.

Dusss, op je kont gaan zitten, knieen wel aansluiten maar niet klemmen en knieen lang houden, uitdrukken naar beneden dus.

En je binnenbeen op de singel houden, uhh, gewoon aan denken om die op de plaats te houden?? Knipoog Om de zoveel tijd jezelf even scannen, of je je lichaam nog hebt zoals je het wilt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Naar voren vallen, binnenbeen in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:04

Sluit me aan bij Esther en heb nog een tip. Wat ook goed werkt is iemand die je hier tijdens het rijden steeds op wijst, bijvoorbeeld een instructrice of een stalgenoot.