Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb meerdere paarden ingereden even als informatie en iedereen doet het anders.. maar dit is mijn manier;) groetjes jessica

Veertjuuhh schreef:Tuurlijk, je moet eerst wel normaal kunnen stappen en draven, en idd ook onder controle. Misschien beter eerst aan de longeerlijn zorgen dat hij goed reageert op je stemhulp (voor galop), voor je het ohz probeert, maar ik denk niet dat je nog (bij wijze van spreken) nog een halfjaar moet wachten.ik ben het niet met anandi eens..! ik ben het er niet mee eens om kleine stukjes galop mee te pakken..! ik vind dat je bij een jong paard eerst de stap en draf onder controle moet hebben.. dan pas ga je aan de galop werken.. met het rijden vooral nog rustig aan doen.. in de stap wel gewoon lekker de teugels op maat nemen en eventueel heel rustig ermee kneden met je vingertoppen.. dus niet echt gaan spelen voor naar beneden rijden.. maar zodat hij lekker op het bit gaat knabbelen en dat hij het een beetje gewend raakt.. verder proberen lekker figuren te rijden.. en niet al te vaak idd onder het zadel.. als hij gereden heeft zorgen dat hij de volgende dag wel zijn stal uit komt vanwege spierpijn.. dus gewoon lekker rustig aan doen.. maar nog geen galop..! heel veel succes.. ik hou dit topic in de gaten dus als je vragen hebt zal ik ze beantwoorden..heb meerdere paarden ingereden even als informatie en iedereen doet het anders.. maar dit is mijn manier;) groetjes jessica
) maar dat is aan je zelf ofz je gaat galoperen