steunpunten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blauwe_bes

steunpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:57

Ik rij vaak op een shetlander en dan meestal zonder zadel!
mr nu heb ik een haflinger en daar rij ik gewoon met zadel op maar nu kom ik erachter dat ik bijna geen steunpunt heb bij mijn beugels en bij mijn knieen al helemaal niet!!
hierdoor gaan vooral bij de draf mijn voeten alle kanten op!
bij de galop ben ik juist vaak mijn beugels kwijt.
laatst vroeg ik aan een vriendin wat die ervan vond? en die zij: 'doe je beugels een gaatje korter', maar dit helpt dus helemaal niet!
heeft iemand nog een ander idee voor mij?? zelf vind ik het heel vervelend want kan zo ook niet lekker zitten en de haflinger loopt dus ook niet snel ontspannen! maar ik weet echt niet hoe ik het kan veranderen!

Natasjaa

Re: steunpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:00

Ik denk dat je t beste geholpen bent met goede instructie! Kortom, neem les, iemand die je op je fouten kan wijzen is Zo handig... En op die manier, kan je ook vooruitgang boeken.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:01

Is denk ik gewoon een kwestie van wennen. Van zonder zadel op een shet naar met zadel op een haf is een best grote overgang..
En heel streng voor jezelf zijn: hakken uitdrukken, knieen aansluiten. Anders een zonder beugels gaan rijden? En dan je benen mooi lang laten.

blauwe_bes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:02

Natasjaa schreef:
Ik denk dat je t beste geholpen bent met goede instructie! Kortom, neem les, iemand die je op je fouten kan wijzen is Zo handig... En op die manier, kan je ook vooruitgang boeken.

dat ben ik wel met je eens en zou ik ook zeker moeten doen maar ik heb ouders die eigenlijk niets van paarden afweten!!
nu heb ik 5 jaar les gehad op een manege en dan denken mijn ouders ze kan wel rijden!! hier ben ik het natuurlijk niet mee eens en we hebben hier ook al vele conflicten over gehad maar jah ouders blijven de baas!

blauwe_bes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:03

Lotte1990 schreef:
Is denk ik gewoon een kwestie van wennen. Van zonder zadel op een shet naar met zadel op een haf is een best grote overgang..
En heel streng voor jezelf zijn: hakken uitdrukken, knieen aansluiten. Anders een zonder beugels gaan rijden? En dan je benen mooi lang laten.

ik denk zelf dat het juist niet handig is om zonder beugels te gaan rijden omdat je dan dus je zit verbeterd maar daar help je de steunpunten niet mee!! ben ik bang dat ik juist mijn beugels nog sneller kwijt ben!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 06:20

Beugels aan en eventueel een gaatje korter. Een zitles is geen overbodige luxe!

Maak jezelf zwaar en denk dat je hakken naar het midden van de aarde worden getrokken. Denk dat je een boom bent met wortels vanaf je heup die diep de grond in groeien en met een stam vanaf je heup die ver omhoog groeit. Denk dat je voeten met rijden door lekker warme modder slepen.
Probeer het eens met bovenstaande visualisaties, eerst rustig in stap tot je het beeld onder de knie hebt.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:22

Misschien iemand die aan de zijkant kan gaan staan als je rijdt en je telkens wijst op je hakken uitdrukken, je lang maken, knieen aan het zadel, ook dan zul je zien dat het gaat verbeteren.