Vjestagirl schreef:maar je moet een paard niet 'moe' moeten maken voordat je er fijn mee kan rijden...
Ik zou geloof ik eens kijken of je een andere instructeur kan vinden. En, (wat bij die van mij perfect werkt) is samen naar buiten toe.
Het Probleem met hulpteugels, strengere bitten enz is, dat je er snel aan vast zit, omdat het eigenlijk alleen maar het probleem verbloemen is. Tuurlijk, hij kan zijn hoofd niet meer omhoog gooien, maar de reden dat hij het doet blijft. Daar kun je dus beter aan werken...
De reden dat hij zijn hoofd omhoog doet is omdat hij zo nieuwsgieris is van alles en van zo veel dingen schrikt.(Om de raarste dingen) Ik kan niet elke x met iemand naar buiten toe...
Me instructeur is prima. Ik ben al zo veel verder gekomen wegens haar.
juval schreef:komt je paard veel buiten in de wei/paddock? of staat hij veel op stal. Dan zou je de meeste frisheid wel eruit kunnen longeren misschien.
krijgt hij veel voer? misschien dat hij daardoor te veel energie heeft?
succes!
Hij staat in een in/uitloop stal. Hij krijgt 1 volle schep bix en 2 plak hooi. Normaal voor een groot paard.. Idd longeren is wel een idee!
Lise81 schreef:Ik denk dat het een soort leiderschapsprobleem is. Het paard hoort naar jou te luisteren en jou te vertrouwen.
Voordat je controle hebt in de bak, zou ik niet naar buiten gaan - dat is gewoon ontzettend link (voor jou, het paard en voor derden).
Naast les voor het rijden, is les in grondwerk een goed idee. Daarmee krijg je de verhoudingen weer duidelijk.
Daarnaast moet je er zeker van zijn dat het zadel super goed past en het paard geen klachten heeft (tanden, nek/rug e.d.).
Hulpteugels heb je in dit geval denk ik erg weinig aan.
Het zadel enzo past allemaal prima.. Is pas nog naar wezen kijken. Ik zat eerlijk gezegd ook aan een soort leiderschap te denken. Hij kan soms zo bazig zijn
Ik ben nu ook bezig met vrijheidsdressuur.