Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amadeo schreef:volgens mij zijn zijsteken een oorzaak van doorbloeding. dat wil zeggen, wanneer je rijd, is de vraag van je lijf naar een goede bloed doorstroming heel groot, want je sport. dan kan het zijn dat je bloed tot het moment dat je op je paard stapt net vooral bezig was met de extra doorbloeding van je milt of lever. en als je bloed dan opeens meer aandacht aan andere delen van je lijf moet geven, dan trekt het vliesje om de ingewanden zich wat samen. en dat zijn de steken die je voelt. dit heb ik me laten vertellen door goede artsen, omdat ik hier vroeger zelf vaak last van had. een tip, eet niet te vlak voor het sporten aan! en als je steken krijgt, moet je even goed ontspannen, dus niet stug door proberen te rijden, maar even wat rek en strek bewegingen maken op je paard om de doorbloeding in je HELE lijf weer te activeren.
Voordeel van deze sporten is dat je ze altijd zelf kunt doen en het kost niet veel. Nadeel is wel dat je de nodige zelfdisciplne nodig hebt om het vol te houden.