Pittiger willen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amnesia

Pittiger willen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:24

Hallo, Ik zal kort even mijn probleempje uitleggen...
Ik heb een e pony die een trage spierontwikkeling heeft, een beetje traag karakter, liever lui dan moe, en best slap dus in zijn spieren...
Maar ik kan hem met rijden gewoon echt niet verwoortser krijgen...dat ie uit zichzelf loopt laat maar zeggen, op eigen beben, want ik heb af en toe de neiging om te pushen wat dus ook niet de bedoeling is omdat je hem dan juist zo in dat trage trekt...
Maar ik wil gewoon dat ie lekker voor me uit rijd en wat meer inzet in verruimen en springen...
want hij doet alles op zijn dooie gemakje en als ik even niet oplet staat ie bijna stil...je moet hem echt aan het werk zetten met moeite...
hij kan wel heel subtiel reageren met de hulpen en goede overgangen rijden maar om de expressie in de gangen eruit te halen lukt nog niet.. om hem bv te laten schakelen in tempo moet ik hem al vooruit schoppen omdat hij blijft steken in zijn niet al te enthousiaste basistempo...
het kan natuurlijk ook zijn dat ie er nog niet klaar voor is maar ik ben nu al een jaar aan het trainen en vind het onderhand eens tiojd worden..

hoe krijgik hem wat expressiever? iets meer uistraling en lol in zn werk...
want ik heb liever een pony die ik in moet houden...hem moet ik zo pushen...
aub wat tips om een manier te verzinnen om bv al te schakelen en uitzichzelf voortwaarts te maken, dat hij gewoon zelf wil en niet ik...dat we richting het‘ik moet hem inhouden’ zitten
groetjes mira

ikenindi

Re: Pittiger willen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:29

is ie wel gezond etc?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:29

Waarom open je twee topics?
Da's niet toegestaan.
Ik tem!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:30

Ik merk bij mijn paard dat zelf overenthousiast reageren op ieder goed stukje hem motiveerd. Verder vind hij het ook een hele goede zaak als hij beloont wordt dmv een paar brokjes (gewoon voer) dat laat hem ook wel lopen. Geef je dit op het goede moment dan kan hij zo apetrots lopen. Echt heel leuk om op zo'n manier te rijden.

Misschien werkt het voor jou ook?
Sporen etc. vind ik persoonlijk geen oplossing, het motiveerd je paard niet, het pushed je paard.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:34

Veel schakelen. En er heel simpel in zijn: been = voorwaarts, doet hij dat niet? Dan een tik met de zweep achter de kuit. (NIET OP ZIJN KONT) Gewoon één ferme tik.
Herhaal dit vaak genoeg en je paard krijgt het door. Begint hij al een beetje vooruitgang te boeken? Meteen overenthousiast belonen, zodat het hem ook duidelijk is wat jij wil en hij het ook leuk vindt om dit voor je te doen.
Let wel, jouw pony is nou eenmaal liever lui dan moe. Dus echt van het moeten inhouden, zal waarschijnlijk nooit komen. Dat is zijn karakter nou eenmaal. Je kunt hem wel voorwaartser maken door het bovenstaande.

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:54

hee dankjullie wel...
kort samengevat...actie ractie...over enhousiast belonen...
Maar hij is kern gezond want in de bossen is hij niet te houden en te stoppen...als dat ook in de bak was;)
maar dat begrijp ik niet..dat ie in de bossen zo super extreem is...maar dat vind ie gewoon leuk en dressuur niet ofzo...
ik wil misschien ook overschakelijken naar endurance...want maak e\egelmatig afstanden vanaf 30 km...dagtochten...
maar ik wil ook dressuuren..
ik moet eens consequent blijven in training...
help...ik heb ze nu niet allemaal op een tijrje kwa training methodes...ik vind het moeilijk om aan alles denken...

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 22:02

sorry van dat ie 2 keer er staat maar ik dacht dat ik hem niet goed had verstuurt en had het toen nog een keer geprobeert...vandaar;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:01

Ik zal deze sluiten omdat de andere al meer reacties heeft.