Hallo, Ik zal kort even mijn probleempje uitleggen...
Ik heb een e pony die een trage spierontwikkeling heeft, een beetje traag karakter, liever lui dan moe, en best slap dus in zijn spieren...
Maar ik kan hem met rijden gewoon echt niet verwoortser krijgen...dat ie uit zichzelf loopt laat maar zeggen, op eigen beben, want ik heb af en toe de neiging om te pushen wat dus ook niet de bedoeling is omdat je hem dan juist zo in dat trage trekt...
Maar ik wil gewoon dat ie lekker voor me uit rijd en wat meer inzet in verruimen en springen...
want hij doet alles op zijn dooie gemakje en als ik even niet oplet staat ie bijna stil...je moet hem echt aan het werk zetten met moeite...
hij kan wel heel subtiel reageren met de hulpen en goede overgangen rijden maar om de expressie in de gangen eruit te halen lukt nog niet.. om hem bv te laten schakelen in tempo moet ik hem al vooruit schoppen omdat hij blijft steken in zijn niet al te enthousiaste basistempo...
het kan natuurlijk ook zijn dat ie er nog niet klaar voor is maar ik ben nu al een jaar aan het trainen en vind het onderhand eens tiojd worden..
hoe krijgik hem wat expressiever? iets meer uistraling en lol in zn werk...
want ik heb liever een pony die ik in moet houden...hem moet ik zo pushen...
aub wat tips om een manier te verzinnen om bv al te schakelen en uitzichzelf voortwaarts te maken, dat hij gewoon zelf wil en niet ik...dat we richting het‘ik moet hem inhouden’ zitten
groetjes mira