Hallo,
Ik heb een merrie van 6 jaar en heb daar een probleem mee, hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Bij het losgooien in de bak of heel soms tijdens het rijden struikelt mijn pony weleens. Vandaag was het met losgooien zo erg dat ze met haar beide achterbenen struikelde en net op haar bips terecht kwam. Ik schrok daar best wel van. Ik denk dat dat komt omdat ze zo verschrikkelijk heet is wanneer ik haar losgooi. Ze gaat dan zo hard en struikelt of zakt soms een beetje door haar benen. Ze krijgt elke dag voldoende beweging. Of ik gooi haar los, of ik ga rijden. Ze loopt al erg netjes. Soms voel ik met rijden ook dat ze wat struikelt (niet erg) of een van achterbenen wat wegzakt. Op dit moment is het nog mijn leasepony maar ze word binnenkort van mij. Dan wil ik gaan beginnen met haar te longeren (evt. met pessoa). Ik wil dan wel dat ze daar bij de keuring dan extra naar kijken.
Hebben jullie tips? Denken jullie dat het komt doordat haar achterhand te zwak is (ze krijgt al 3 maanden elke dag beweging)? Zo ja, wat kan ik eraan doen om deze te versterken? Ook tikt ze soms haar eigen benen aan, ik gebruik altijd peesbeschermers/strijklappen maar kan dat worden verholpen... en wat moet ik dan doen?
Bedankt!
LinZZZZ