Nu kan ik haar (als ik alleen rijd) wel in een volte in galop krijgen, maar wel met veel pijn en moeite. En ik moet heel erg m'n best doen om te zorgen dat ze niet terugvalt. En met f proeven die ik rijd heb ik wel vaker dat ze dan (op het moment dat ze moet stoppen) dat ze dan ook terugvalt. Dit is opzich een ruiterfout (mijn fout dus) Maar dan ben ik zo blij dat ze in ieder geval doorgegallopeert heeft.. dat ik dan geen mooie overgang meer maak. Maar.. daar gaat het eigenlijk niet over. Ik krijg imo óok les alleen dit om de week of soms wat langer niet. Dit omdat ik op een manege rijd en om de week neem ik haar mee, maar krijg ik dus les met andere paarden waardoor het galopperen nóg moeizamer gaat omdat er dan net een paard voor je zit dat niet zo snel galloppeert oid. Want bij Saar is het ook dat ze eigenlijk alleen galloppeert als ze behoorlijk hard gaat, als ik haar (probeer) te verzamelen dan valt ze terug in draf. En dan krijg ik haar vaak niet meer in galop omdat ze echt ruimte nodig heeft om aan te springen.
Ik hoop dat mensen mij oefeningen en tips ed kunnen geven waardoor het galloperen gemakkelijker zal gaan. Ik wil haar nu ook een paar keer per week gaan longeren (met pessoateugel, alleen moet ik die nog gaan kopen
) en ik hoop dat dat ook zal gaan helpen, omdat ze hier dus geen ruiter op heeft en in een volte loopt.Alvast bedankt!

ik rij op het moment gewoon veel overgangen in de stap en in de draf.. galop doe ik nog niet heel vaak omdat ze het moeilijk vind en bijna alleen maar raced dan.. zodra ik haar rustig in galop neem valt ze er uit en krijgt ze het zwaar.. Ik weet niet of je les krijgt ( priveles) ander kan je er samen met je instructruce naar kijken waarom jou paard begint te racen Ik denk evenwicht maar vind het altijd moeilijk oordelen zonder het te zien