Benen te ver naar voren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Benen te ver naar voren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 16:18

sorry voor eventuele spelfouten Bloos

Ik heb een probleempje (vind ik zelf)

Ik leg tijdens het rijden mijn benen te ver naar voren.

De instructeur zegt er nooit iets van maar mijn moeder heeft me eens gefilmt en toen voend ik het erg storend.

Ik blijf er zoveel mogenlijk op letten maar ik blijf het steeds doen..

Iemand tips hoe ik mijn benen wat makkelijker naar achteren kan houden?

gr,

stefje

Re: Benen te ver naar voren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:20

Het kan ook aan je zadel liggen. Foto zegt meer Lachen Probeer je benen lang en aan je paard te houden.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 16:20

ik zal wel even een foto zoeken Lachen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:23

iets korter gaanz itten wil ook nog wel eens helpen.. maar bij benen te ver naar vore denk ik aan: naar achtere hangen met je bovenlichaam en je benen afsteken.. Dan moet je gewoon rechtop gaan zitten en bierviltjes tussen je benen klemmen met rijden!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 16:24

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:26

Hi hi je vraagt toch juist hulp voor je houding Knipoog

Opzich zit je netjes recht op, je benen liggen inderdaad iets naar voren, maar of dat altijd in alle gangen is?

Gewoon eens aan je instructeur vragen wat hij er van vind en wat hij jou als advies geeft om het te verbeteren Lachen

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 16:35

ik heb het in galop niet dan heb ik ze wel iets meer naar achteren liggen, maar stap en draf wil niet lukken..

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:56

Er zijn een soort bandjes te koop, die je aan je singel vast maakt, en ook aan je stijgbeugel. Dat is eigen ervoor dat je je voet niet te ver in de beugel doet, amar ik denk dat het hier ook bij helpt.. je beugel kan dan immers niet verder naar voren Haha!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:00

Ik zeg altijd tegen de kindjes die ik les geef dat ze bv bij een bepaalde letter (zeg de A) langs hun knie naar beneden moeten kijken om te controleren of ze een klein puntje van hun schoen zien. Dan is het goed. MOchten ze hun hele voet zien of een megapunt moeten ze hun been naar achter leggen.
Dus niet de hele tijd je hoofd naar beneden om te kijken, natuurlijk, maar gewoon een vast punt afspreken met jezelf en controleren.

riri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:11

Anna14 schreef:
Er zijn een soort bandjes te koop, die je aan je singel vast maakt, en ook aan je stijgbeugel. Dat is eigen ervoor dat je je voet niet te ver in de beugel doet, amar ik denk dat het hier ook bij helpt.. je beugel kan dan immers niet verder naar voren Haha!

die schijnen heeel gevaarlijk te zijn, voor als je valt..

345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:44

misschien moet je gewoon een poosje zonder beugels rijden?

Rebtor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:58

Zou idd zeggen haal je beugels eens een paar lessen van je zadel af. Je zit mooi rechtop dus om zonder beugels in balans te blijven zul je je benen automatisch iets meer naar achter moeten leggen.

Voor de rest, je instructeur is ervoor om je op fouten te wijzen, hij vind misschien andere dingen belangrijker maar als jij bij hem aangeeft dat hij daar bij jou op moet letten zal hij dat als hij een goede instructeur is doen.

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:36

Wat mij heel erg heeft geholpen is dat mijn instructrice mij vertelde dat ik mijn knie naar beneden moest drukken.
Laat in eerste instante je been ontspannen hangen, probeer dan je knie zo ver mogelijk naar de grond te krijgen (probeer wel gewoon ontspannen te blijven van forseren wordt niemand beter). Als je dit doet ga je ook niet in je hakken hangen. Veel succes ermee.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 10:00

iedereen alvast heel erg bedankt voor de reacties.

als ik deze week op een wat rustiger paard zit dan vraag ik of ik het eerst zonder beugels mag proberen, en anders dan zal ik de andere tips uitproberen!

alvast iedereen heel erg bedankt! Ja