Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Of zet een paar palen neer, slalom eromheen en ga dan via de slalom in draf over een hindernis van 7O of hoger? Dit is mischien kinderachtig xD Maar als het goed is werkt het wel 
Ik denk dat het inderdaad te simpel voor haar is. upanddown schreef:Enge dingen heeft geen zin, ze springt alles en is nergens bang voor. Afwisseling maakt ook niet uit, in de springles doen ze werkelijk álles wat je maar kunt bedenken. Met een in-uitje doet ze nog precies hetzelfdeIk denk dat het inderdaad te simpel voor haar is.
, ze springt werkelijk over alles heen maar beneden de 90cm is veel te min voor haar upanddown schreef:Enge dingen heeft geen zin, ze springt alles en is nergens bang voor. Afwisseling maakt ook niet uit, in de springles doen ze werkelijk álles wat je maar kunt bedenken. Met een in-uitje doet ze nog precies hetzelfdeIk denk dat het inderdaad te simpel voor haar is.
tantjeuh schreef:upanddown schreef:Er zijn twee dingen die bij mij wel helpte. Het eerste: bouw vreemde sprongen. Mijn pony had ook nergens bang van, maar juist bij een sprong die anders is dan anders moeten ze meer gaan opletten. Dus bijvoorbeeld een kruisje waarbij je beide balken in het hoogste gat doet, waardoor je je sprong ook smaller kan maken. Of sprongen die maar een meter breed zijn (met kleinere balken dus). Of je sprong volledig scheef bouwen, dus de ene kant op 20cm, de andere kant op 1.20m.
Tweede wat helpt: in-uitjes. Maar maak ze spannend en moeilijk. Geen simpele in-uitjes in stijgende lijn die perfect op maat staat voor jou paard. Wel afwisselende in-uitjes (dus eerste 20cm, tweede 80cm, derde 30cm, vierde 90cm), met varierende afstanden (zeker een kleine afstand doet zijn werk.. Doordat de sprongen zo snel op elkaar komen, moeten ze sneller worden en blijven ze alert).