Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sorry dat het niet bepaald duidelijk stond
ik wou gewoon te snel een reactie zetten en was ondertussen nog aan het denken dat werkt niet handig
MissyPalonie schreef:vaak is het ook een kwestie van :"wie is de baas?"
Nadya schreef:MissyPalonie schreef:vaak is het ook een kwestie van :"wie is de baas?"
Ik denk dat het paard iets aangeeft als ze gaat steigeren bij een ijzeren bitje en bij een rubberen bitje niet. Het lijkt mij dat het dier dan eens heel goed nagekeken moet worden.
Om dan het paard zo te benaderen zoals in bovenstaande post (dat is op zijn minst 'dwang' in mijn ogen), nee.![]()
Daar zou ik niets mee kunnen, vind die manier van omgaan met paarden helemaal niet fijn.
MissyPalonie schreef:ik heb het niet over dwang hoor![]()
Ik zeg het misschien verkeerd maar bedoel het zeker niet als dwang...dan werk je juist tegen je paard in....kan misschien idd zijn dat hij gevoelig is...maar stel nou dat je alles al hebt geprobeerd...en het blijkt dat het paard niet gevoelig is o.i.d wat moet je dan als laatste ??????
Nadya schreef:MissyPalonie schreef:ik heb het niet over dwang hoor![]()
Ik zeg het misschien verkeerd maar bedoel het zeker niet als dwang...dan werk je juist tegen je paard in....kan misschien idd zijn dat hij gevoelig is...maar stel nou dat je alles al hebt geprobeerd...en het blijkt dat het paard niet gevoelig is o.i.d wat moet je dan als laatste ??????
Je geeft dat antwoord als eerste reactie. Is het dan zo gek dat ik het dan wel zo opvat?
Waarom meteen er vanuit gaan, dat het paard een spelletje speelt? Dat geloof ik dus niet, als het rubberen bitje wel geaccepteerd wordt. Dit paard geeft heel duidelijk ongemak/pijn aan, denk ik. Steigeren doen ze echt niet zomaar en zeker niet, als een rubber bit wel geaccepteerd wordt.

3Hearts schreef:Misschien heeft het paard last van haar mond ??
runningkawa schreef:tandarts is niet verkeerd.
Maar opzich zou ik dan ook lekker met een happymouth bitje gaan rijden

lonneke schreef:ik ga het gewoon een kans geven. ga haar helemaal opnieuw beleren en kijk hoe ze daar op reageerd. ik ben echt weg van haar en ik hoop gewoon dat het allemaal meevalt en dat we een leuke tijd gaan beleven. ik ga wel iemand zoeken die me kan helpen met beleren. ik heb nina ooit ook zelf beleerd maar dit paardje zal wel wat meer training nodig hebben dan nina toendertijd. maar ze verdiend in elk geval een kans. en uiteraard word ze gekeurd