Meer van achteren naar voren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

Meer van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:49

Ik heb een probleem met mijn pony. Ze zet haar achterhand er heel slecht onder. Ze wordt ook behandeld door een osteophaat. Ze heeft een blokkade net achter het zadel en is in haar achterhand heel stijf daardoor kan ze dus slecht haar achterhand gebruiken.

Nu wordt er gezegt dat je met je zit de achterhand eronder moet rijden. Weet alleen niet zo goed hoe je dat doet en kan je nog meer doen.

Ook werd er gezegt dat je niet drijft met je benen maar met je zit.

Jessica

Denisevm

Re: Meer van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:22

Bij mijn verzorpaardje krijg ik de achterhand er ook niet goed onder, lastig is dat!
Maar waarom wacht je niet eerst even tot de behandelingen klaar zijn en de blokkade weg is? Lachen
Misschien ga je het anders forceren, je zegt namelijk zelf dat ze door die blokkade haar achterhand niet goed kán gebruiken,
als je de achterhand er dan onder gaat proberen te rijden krijgt ze misschien pijn?
Of heb ik het nu verkeerd? Clown

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 20:26

Van de osteophaat moet ik juist wel proberen om de achterhand er onder te rijden zodat het soepel wordt.

Jes

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:32

Oh op die manier..
Uhm ik denk veel overgangen/schijnovergangen rijden, dat helpt bij mij meestal wel iets Knipoog
Kwa zit kan ik helaas geen tips geven, hierover moet ik het zelf ook nog hebben met mijn lesgever Bloos

Misschien kan je hier bij de zoekmachine iets vinden? Heb er meer topics over gelezen.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:39

Ik weet niet hoever jij al bent met je pony maar je kan hem niet van de ene op de andere dag meer op de achterhand zetten. Dit heeft een lange training nodig. Je paard heeft de goede takt en regelmaat nodig in het lopen. Je kunt hem kleine stukjes proberen er meer onder te zetten. Zorg dat je druk heb op je teugels en rij hem met je been naar de hand toe. Wissel dit af met weer stukjes voorwaarts neerwaarts te rijden.

Zo lekker afwisselen, voorwaarts neerwaarts en dan weer een stukje de achterhand eronder rijden! Dus weer met je been naar de hand toe. Zo kun je steeds langere stukjes oppakken!

Je kunt ook veel overgangen gaan rijden. Verzamelde draf naar voorwaarts.

Succes