Lienek schreef:Ik heb ook zo iets, mijn pony weigert sinds kort op alles.
In het begin sprong ze ALLES! Altijd wel prijzen in de B, na ongeveer een paar wedstrijden ging het zo goed dat ik besloot L te springen. En wat bleek? Ze begon alles te weigeren, ze heeft zelfs1.30 met mij gesprongen maar 90 cm weigert ze.
Nu sprng ik weer B maar het lukt niet meer, alles weigert ze.
Mijn ouders vinden dat ik meer ruimte moet geven, doe ik dat dan weigert ze, hou ik kort dan wiegert ze ook.
Ik zit op springles en dan doet ze het gewoon goed. Bijna geen weigeringen en al helemaal geen balkjes. Ik baal dan echt als ik wordt uitgebeld. wat moet ik doen????
nou.... dat zal de de meeste bokkers hier niet bevallen wat ik ga zeggen maar.
een flink pak slaag! ... nee grapje
dat zou ik erna doen.
eerst eens bij je zelf gaan kijken, is je tempo in het parcours hoog genoeg, trek je zelf niet het laatste stukje voor de hindernis...
het L is anders dan B hoor. B staat zo dat je er doorheen kunt galopperen tenzij je echt raar gaat rijden, in het L komt er al iets meer bij kijken dan alleen op de gok rijden.
Kan zeker zijn dat jij en je paard er nog niet aan toe waren om de overgang naar L te maken.
Daar is ze gaan stoppen en dat sluipt er dan langzaam in....
Ik zou haar wel duidelijk maken dat stoppen niet de bedoeling is, als jij met het juiste tempo naar een hindernis rijdt en je hebt de juiste en afstand en ze stopt dan... dan sla haar er maar overheen.
en anders moet je toch eerst aan je eigen rijden gaan werken mocht ze juist stoppen als je haar steeds te dicht rijdt bv.