* spanning in het lijf
* aanleuning niet constant
* rechtsom kont naar binnen in galop
* takt en tempo verlies bij travers
* teveel buiging bij schouderbinnen
* moeite met stelling bij appuyementen
* niet snel aan het been
* doordrammen en niet terug willen komen
Zo ongeveer alles heeft te maken met gehoorzaamheid. Ik heb al veel tips en probeer ook een hoop.
Niet altijd gaat het minder, maar soms zitten er van die dagen tussen (de laatste tijd vaker) dat dus zelfs de aanleuning niet wil en ze niet meteen voorwaarts in op mn hulpen. Dan is er eigenlijk weinig mee te beginnen. Andere momenten is ze heerlijk te rijden en gaat alles goed, netjes en fijn. En daar tussen in zit dat de oefeningen niet echt willen.
Mede-deling, paard kan het zeker aan. Is 14 jaar en heeft M2 gelopen en is getraind t/m Z oefeningen.
Mede-deling 2, binnenkort ga ik echt weer lessen. Was een poos niet mogelijk omdat de bak niet goed genoeg was. Vorig jaar wel clubles gehad maar dat heeft me nou niet beter gemaakt als ruiter..
Ik heb dus een poos zelf zitten aanmodderen. De tip les mag gegeven worden maar dat weet ik zelf ook en dat komt eraan!
Gewoon graag jullie een soort van: door-dit-ging-mijn-paardrij-wereld-open-tip

En binnenhand ervoor zetten maakt dat de volte steeds kleiner wordt 
Ik vind het alleen balen dat we die dal dagen de laatste tijd vaker hebben. En ik denk dat de oorzaak daarvan bij mij ligt. Paard is zeker niet makkelijk te rijden
Maar ik maak het haar dan alleen maar moeilijker heb ik het idee.