pony trekt aan de teugels / gaat hangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annekie

pony trekt aan de teugels / gaat hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:09

Hoii,

Tijdens stap loop mijn pony lekker ontspannen aan de teugel, maar tijdens draf gaat ze aan de teugel hangen en soms tussen door trekt ze, Al geef ik haar lange teugel gaat gelijk haar neusje over de grond. Ik zit te twijfelen of ze mn hand niet probeert ''op te zoeken''. Of dat ze gewoon lekker lange teugel wil heel de tijd..

Wie kan mij hiermee helpen?

Hvelreki

Re: pony trekt aan de teugels / gaat hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:45

Of ze probeert jou uit evenwicht te brengen doordat ze zelf niet helemaal op haar eigen benen loopt?
Zit de achterhand er wel goed onder? Lachen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:52

Goed voorwaards rijden, zorg ook dat jezelf niet naar voren gaat hangen. Want dat maakt het alleen maar makkelijker voor haar.
Wat ik wel eens doe is als ze gaat hangen en trekken onverwachts de teugels loslaten. Dan valt ze bijna op haar snuffert. Na een paar keer laten ze dat wel uit hun hoofd.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:53

Zijn de tanden in orde? Deed mijne ook erg de laatste tijd, en ze bleek weer haken op de tanden te hebben. Merk er nu niets meer van

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:20

Mijn pony deed dat ook, als trucje om onder het werk uit te komen.
Goed aan het been zetten, van voren naar achteren rijden. Als je paard probeert te trekken, niet terugtrekken, maar weerstand bieden. Je hand dus niet meebewegen maar stil op dezelfde plek laten staan.
Als je dit consequent volhoudt, zal het heel snel verbeteren! Bij mij was het in ieder geval wel zo, als je het maar consequent volhoudt!

Succes.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:53

Omdat die van mij dat ook doet heb ik zondag met les de tip gekregen om haar meer voorwaarts te houden.
Vaak zit ik zelf ook helemaal naar voren toe in dit geval omdat ze erg trekt.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:32

fiekhe schreef:
Of ze probeert jou uit evenwicht te brengen doordat ze zelf niet helemaal op haar eigen benen loopt?
Zit de achterhand er wel goed onder? Lachen

hmmm ik denk niet dat een paard bewust zijn baggage uit evenwicht probeert te krijgen, helemaal als ze zelf als niet goe din balans is, dat maakt het namelijk allen maar erger..

Ik zit wel te denken aan een fysiek `probleem` omdat ze zo nadrukkelijk ruimte vraagt. En ik weet ook dat sommige paarden ontspanning krijgen aan de lange teugel en daar dus om gaan vragen. dan si het kwestie van voorwaarts houden (zonder te gaan schoppen) en tegen je hand te laten lopen, maar dan wel ruimte geven voor ontspanning aan een korte teugel. Ontspannen inspanning zeg maar. Als dat niet lukt ligt je probleem in je rijtechniek en is je paard dus niet ontspannen aan het werk.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:15

Ja ik zie nu zelf ook dat ik mezelf weeral ongelukkig heb uitgedrukt Clown . Wat ik in feite wou zeggen is: misschien is haar balans niet helemaal goed? Wat jij iig niet moet doen is mee naar voor gaan hangen, want dan breng je haar helemaal uit evenwicht. Heb je les? En wat zegt je lesgever ervan?