Erg onzeker, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Erg onzeker, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:11

Aankomend weekend hebben we ons eerste B concour, maar ik durf niet. Ben heel bang dat we een flater slaan Bloos
Als je de concurrentie alleen al in de B ziet ....

Nu is het zo dat ze nog niet constant in de aanleuning is, je ziet wel dat ze de hele bovenlijn goed loslaat en stukjes mijn hand op zoekt en lekker nageeflijk/ontspannen loopt... dit maakt mij erg onzeker Bloos

Ga nu met een heel dubbel gevoel naar het het weekend toe. Aan de ene kant, leuk! We gaan gewoon onze proefjes rijden. Andere kant, brrrr eng!

Wat moet ik nu? Hoe bekijken jullie dit? (Sorry dat ik het niet beter heb kunnen omschrijven).

Anoniem

Re: Erg onzeker, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:19

Bekijk het niet als een wedstrijd maar als een gelegenheid om je paard ervaring op te laten doen op vreemd terrein. Niet naar "concurrentie" kijken. Als je dit voor JEZELF doet, dan HEB je niet eens concurrentie. Hoef je je daar al niet meer druk om te maken.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:20

Gewoon proberen je figuren goed te rijden. Als je dat doet ben je al een heel eind.

Ik ben zelf ook een zenuwpees op wedstrijden, en ik begin nu na een paar wedstrijden meer te ontspannen, en nu ik meer ontspan loop het paard ook wat beter (nog niet in de aanleuning maar dat komt nog wel). Ik rijd nu een pony die al z gedressuurdt heeft en heel moeilijk te rijden is. Ik eindig met haar ook meestal onderaan, maar ik ga tenminste de ring uit met een goed gevoel van het gaat al een stuk beter.

Dus gewoon lekker voor jezelf rijden, doe je figuren enzo en dan komt het vanzelf goed Knipoog

Heel veel succes in iedergeval voor komend weekend!!!!!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:37

Gewoon lekker voor de lol gaan rijden.
Het is je eerste wedstrijdje hé?
Dan ga je er gewoon voor, om je paard/pony in de ring te houden! Meer niet.
En als dat is gelukt (en dat lijkt me van wel) dan kun je al trots zijn. En dan valt het áltijd mee!
Nooit hoge verwachtingen hebben, dat schiet gewoon niet op. Komt wel goed! Gewoon lekker rijden!

Wat ook kan helpen, is voordat je opstapt, al je plastron/handschoenen/strik/jasje aan te doen. Hoeft dat niet vlak van tevoren.
En als je op bent gestapt dan even een paar keer flink zuchten, helpt tegen zenuwen!!

Succes hé meid! Haha!

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:43

Rij gewoon lekker in alsof je gewoon aan het trainen bent, en probeer inderdaad de lat niet te hoog te leggen voor jezelf. Als je paard gewoon zijn rondjes doet in de bak dan is het op zich voor de eerste keer goed genoeg. Eerst maar eens wennen. En verder rijdt je voor jezelf en je paard, en niet voor al die anderen die meedoen. Als je wedstrijd rijdt wil je eigenlijk een onbekende jury laten vertellen waar je verbeterpunten liggen. Dus hopelijk krijg je een leuk protocol waar de jury wat heeft bijgeschreven. Dan heb je weer punten waar je aan kunt werken om beter te kunnen rijden. Leuk toch? Bekijk het positief, het moet iets leuks zijn om te doen samen, enneh.... lachen naar de jury he?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:28

Waarschijnlijk na een paar wedstrijden gaat die spanning afnemen. zoals al eerder is gezegd, doe het voor jezelf en je paard, let niet op de anderen, doe jezelf niet onder voor de anderen. Doe je best meer kan je niet doen toch!! Succes...

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:12

Grappig dat jullie allemaal dezelfde uitgangspunt hebben. Ik merk dat ik nu al gespannen ben, helemaal drama dus! Met jullie tips om gewoon te gaan voor de fun, de ervaring en meer als mijn best doen kan niet, moet het wel gaan lukken....

Ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:20

Beschouw het niet als wedstrijd, maar een test om te zien hoever je bent met je paard en gebruik het om te zien waar je aan moet werken.
Succes!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:41

Oefff spannend, bijna weekend Nagelbijten / Gniffelen

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:10

Vergeet je niet een beetje plezier te hebben ondanks de spanning Knipoog

xsaarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:16

gewoon onstpannen zijn, denken aan niets alleen aan wat het beste voor je pony is, als jij ontspannen bent is jou pony ook ontspannen! de eerste keer is zowieso niet erg als het niet zo goed gaat , je doet het notabene voor de lol! of niet soms Knipoog .. heel veel succes! en wees ontspanne Knipoog

filove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:52

MEID. als je bang bent , kun je beter niet op concour gaan Bloos succes

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:12

Probeer vooral niet te vergeten dat je voor je plezier paardrijdt en niet meer kan doen dan je best. Hoe vaker je gaat hoe makkelijker het wordt. Als je met niet al te hoge verwachtingen er heen gaat kan het alleen maar mevallen.

SUCCES!!!

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:13

een wedstrijd rijden is leuk..teminste dat hoort wel zo
je gaat er naartoe om te leren elke jury is anders
alle kinderen die er rijden rijden op het zelfde niveau en
je doet je best dat is gewoon erg belangrijk meer niet
je moet gewoon lol hebben en het aan de jury laten zien
en gewoon goed op de bordjes rijden dan haal je je punten makkelijk..
niet om je pony's hoofd denken rij je figuren
en succ6

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:08

wat ik vaker te horen krijg, ook met naar voren blijven kijken, denk is even lekker truttig, als je denkt: kijk mij hier zitten ik ben de beste, ik laat me niet uit 't veld slaan.
en dan borst vooruit en kin omhoog.. het klinkt echt heel stom Bloos maar bij mij werkt 't echt *niet te letterlijk opvatten hier boven natuurlijk*

Pheyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:35

ik wil je heel veel succes wensen, gewoon lekker ontspannen rijden en je helemaal niet druk maken om je concurrentie... je doet het voor je plezier en alle eerste keren zijn eng Knipoog

_Isaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:52

je moet niet kijken naar je concurentie,
je kijkt bij een wedstrijd hoe ver jij bent met je pony/paard.
het gaat erom dat je plezier hebt Lachen
als je dat hebt komt het vanzelf wel goed Haha!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 14:27

merenque schreef:
Probeer vooral niet te vergeten dat je voor je plezier paardrijdt. Als je met niet al te hoge verwachtingen er heen gaat kan het alleen maar mevallen.
SUCCES!!!

Exact hetzelfde zei mijn instructrice ook! Hoe verlaag je je verwachtingen? Lachen

Philadelphia schreef:
een wedstrijd rijden is leuk..teminste dat hoort wel zo
je gaat er naartoe om te leren elke jury is anders
alle kinderen die er rijden rijden op het zelfde niveau en
je doet je best dat is gewoon erg belangrijk meer niet
je moet gewoon lol hebben en het aan de jury laten zien
en gewoon goed op de bordjes rijden dan haal je je punten makkelijk..
niet om je pony's hoofd denken rij je figuren
en succ6

Op de bordjes rijden, ontspannen zijn, niet teveel met je handen beginnen te vervelen... Yep ik weet het maar die kriebel in mijn buik krijg ik er niet mee weg Lachen Je hebt 100% gelijk, je kunt niet meer dan je best doen en als je denkt dat je alles op je best gedaan hebt, kan het toch bijna niet tegenvallen.... maar dat gevoel he pffff Bloos

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:23

Ik kwam je topic tegen, en vroeg me af hoe is het gegaan?

0134774310

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:09

Ik ook!

Bloem_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:42

Achteraf valt het altijd wel mee denk ik of niet?