in de bak rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovefenny

in de bak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 18:38

hoi allemaal, ik heb een hele leuke verzorgpony waar ik alles mee mag doen.
het probleem is dat ik ook graag wil dressuren, (niet voor wedstrijden) maar pony kan eigenlijk alleen stappen, draven en galopperen.. niks nageeflijk ( aan longe al wel een beetje ) hoeken door, langzaam draven, voltes, figuren rijden.. enz. .
alleen de basis beheerst ie dus.
heeft iemand tips.. ?

marijkedam

Re: in de bak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:40

Ik denk dat dit paardje nog niet eens de basis kent, aangezien de basis is dat een paard alle gangen kent, nageeflijk is, stuurbaar enz.
Je kunt het best gaan zoeken naar een goede instructeur die je van begin af aan kan helpen te werken aan die basis. En niet alleen te gaan proberen. Suc6 ermee

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:41

Hoe oud is de pony?
Langzaam opbouwen, niet te veel in een keer willen.
Eerst moet je pony op eigen benen leren lopen. Dus de teugels vrij los laten, en goed voorwaarts rijden. Veel figuren rijden. En na een tijdje, als de achterhand goed eronder zit, kun je meer stelling gaan vragen en zal de pony ook langzaam gaan nageven.

Les nemen zou ook een goed idee zijn Haha!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:41

Tja, het enige wat ik aan tip kan geven is ga les met de pony nemen.
Dan ga je vanuit de basis verder werken met de juiste begeleiding. Zo leert de pony het op een goeie manier.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:56

Dat kan ook niet ineens van de een op de andere dag. Vaak oefenen, eerst rustig inrijden, weet niet hoe oud de pony is maar als ze nog jong is laat haar dan eerst op eigen benen lopen. En neem, zoals al gezegt, les als je verder wilt Lachen.

Jamaica95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:11

HI! i don´t understand a thing Bloos about what you are written so I post my topic anyway =)
My name is Helena and we have a pony named Jamaica, a brown mare born 1995. We would like to have som infomation about this D-pony. Do you know anything about Jamaica? Please e-mail helenat73@hotmail.com, for pictures http://www.ridskoletjej.com. Ps: Jamaica is now living in Sweden

lovefenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:40

bedankt allemaal hoor:D!
pony is 10 dus het is niet echt een kwestie van inrijden.
het is gewoon dat ie bij aansporen denkt : O, ik moet harder.
dus als ik hem met m'n binnenbeen wat meer de hoek in probeer te krijgen, gaat ie alleen maar harder:P
maar bedankt voor de tips:) en misschien ga ik inderdaad wel les nemen ...