Ik rijd M1, maar heb veel moeite met de uitgestrekte stap, en alle andere middengangen...help!!!
Ik heb een fjord, dus de middengangen zijn daar meestal niet de sterkste gangen maar:
*Bij de uitgestrekte stap, ga ik mee met mijn handen, drijf ik om en om en probeer ik hem voorwaartser te rijden, de teugels worden langer, ik kijk recht voorruit en hij komt lager en langer met zijn hoofd, inprincipe goed lijkt me??? Ik probeer ook veel te schakelen hierin, maar hij stapt gewoon niet echt over, iemand tips? (hij zal misschien ook wat sterker achter moeten worden?) ik kreeg op mijn laatste protecol een 4 veel te weinig (toch wel 181 punten totaal gehaald gelukkig)
* middendraf 5, gaat sneller en niet echt ruimer, iemand tips? En hetzelfde met middengalop.
Mijn fjord wordt heel heel heet als ik middengangen rijd dus dat is ook een probleem, ook op de volte.
Hoe ik middengangen draf/galop rijd: Drijven, goed voorruit kijken, iets tegenhouden (niet teveel), soms neem ik voorraf de SB.
Mijn zit is niet zo goed maar daar werk ik aan. ik zal een foto plaatsen dan hebben jullie een beetje een beeld.
Mijn fjord heeft een ongeluk gehad vorig jaar en soms vooral op links een beetje moeilijk in te buigen vooral in galop.
Alvast bedankt.

Probeer in je training vooral heel veel kleine overgangen te rijden, dus even weg en dan gelijk weer terug.