Franse stand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanblos

Franse stand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 12:34

Hoi

Graag zou ik willen weten of een franse stand aan het linker voor been schadelijk is voor de dressuur sport.

Verder zou ik graag willen weten of mensen ervaring hebben met het op en af stappen van een getraumatiseerd dier. Er breekt een totale paniek uit als ik op probeer te stappen ( moet echt vast gehouden worden) Gaat in zijn achteruit en heel snel ademhalen en zweten. Bang ja maar erg op de mens gericht. Heeft alleeen geen enkel vertrouwen in de beugels.en je been eroverheenzwaaien gaat heel erg moeilijk

Hilli

Re: Franse stand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:59

AP --> RT-P

Lise81

Re: Franse stand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:38

Maait ie met z'n been? Zie dan [MD] Zwaaiend voorbeen..

Op de manege waar ik heel vroeger reed was eens een paardje die ook toen hij daar kwam veel moeite/angst had met opstijgen. Deze werd vastgehouden in een hoek van een bak. Heel rustig blijven, heel vaak herhalen - op en af, eerst overheen hangen - en veel belonen. Als hij echt een trauma heeft is het weer vertrouwen kweken vooral met grondwerk en dat kost heel veel tijd en geduld. Maar uiteindelijk krijg je er wel een gezond paard van. Verder er voor zorgen dat het zadel goed past en dat het paard lichamelijk in orde is.