Dit is ook met galop een probleem. Als ik hem aan laat springen in galop, gooit hij z'n hoofd 1x de lucht in. Altijd. Het is de hulp voor galop, hij springt aan, gooit z'n hoofd in de lucht en galoppeert netjes door. Nou ja, netjes, de aanleuning in galop is nog niet perfect, maar daar werken we heel hard aan, dit heeft hij altijd al moeilijk gevonden.
Heeft er dan niemand een goede tip? Want mijn instructeur weet het ook niet meer.
Edit
Om niet nog een topic te hoeven openen, wil ik het volgende probleem ook nog even aan jullie voorleggen.
Saskiaatje schreef:M'n paard heeft een tijdje stilgestaan, 6 weken ofzo. Hij is in die tijd 1x per week gereden door m'n bijrijdster en de andere dagen vaak gelongeerd of los. Dat door mijn angst. Maar nu rij ik hem zelf weer 4x in de week, met op zaterdag les. Hij heeft nu dus alleen niet zo'n goede conditie (is inmiddels alweer beter). En aan 't eind van de les, als hij echt moe is, gaat hij met zijn hoofd schudden. Om aan te geven dat hij echt moe is en dat 'ie niet meer wil, om onder het werk uit te komen dus. Nu snap ik best dat hij wil stoppen als hij moe is en al helemaal doordat ik wéét hoe moe hij dan is, hij loopt dan echt op z'n laatste energie.
Maar ik weet nu niet of ik hem nou hiervoor af moet straffen of niet. Doe ik dit wel, vind ik het best zielig, want hij doet het alleen maar omdat hij zo ontzettend moe is. Doe ik het niet, tolereer ik het en blijft hij het doen..
Dubio.
Ik heb het maar even gequote uit een ander topic.