Uiteindelijk werd ze weer braver en heb ik erop gezeten en alweer een paar keer 15 minuutjes gereden.
Dinsdag heb ik een privéles en gaan we weer serieuzer aan de slag.
Maar aangezien we nu echt aan de slag zijn gegaan met longeren wou ik toch nog wat tips. Ik zag dit als een goede kans om der goed de achterhand te leren gebruiken.
Nu laat ik haar eerst lekker opwarmen en daarna gaan we aan de slag met overgangen. Overgangen, overgangen en nog eens overgangen. Na 2x echt zo goed dat te hebben geoefend merk ik echt een wereld van verschil. Ze ontspant hele stukken, dat deed ze anders nooit met longeren, en de achterhand gebruikt ze goed. Ze loopt ruimer en 'lichter' (hoe leg ik dat uit
). Het ziet er al zoveel beter uit. Nu vroeg ik me af: wat kan ik er nog aan toevoegen voor de afwisseling en voor het trainen van de achterhand?
En kan dit ook positieve resultaten hebben voor het rijden?
Ik hoop dat jullie nog leuke goede tips hebben!
Dus als het kan in een kraal, zonder lijn..lekker vrij, en ik ben persoonlijk erg tegen een slof. Meestal als het paard lekker pittig doorloopt, gebruikt hij die achterhand nog meer dan dat je er van alles aanbind. En veel grondwerk met hem doen, zodat je de vertrouwensband met je paard versterkt; word hij een stuk minder angstig van.