vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:42

ik weet dat het hier niet past maar ik wist ook niet waar ik het anders kon zetten.
Ik ga zaterdag misschien voor het eerst met mijn verzorgpaardje in de bak rijden (in een manegeles). ik reed er altijd mee in het veld omdat ik geen piste had maar nu wil men vader is meegaan tot de manege om eens een lesje te volgen. maar ik rijd hem altijd met sporen en een dressuur zweep maar nu dat ik in de mange ga heb ik bang dat ze van alles daarover gaan zeggen zo van 'waarom rij je daarmee' en zo van 'omg zie die' en nog zo van die hatelijke commentaar nu zou ik men spoortjes aandoen. het paard is 9 jaar en heeft nog nooit pistewerk gedaan dus ik dacht misschien lukt het dan beter om hulpen te geven wat denken jullie.

sorry als dit verkeerd staat.
groetjes daisy

Love_4ever

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:54

ik zou niet bang zijn om die sporen en zweep, want je mag toch zelf weten hoe je rijd? of niet?

en over voor het eerst in bak:
ff een paar vraagjes van te voren;)
1. is die echt helemaal nooit in een bak geweest (ook niet voor het beleren)?
En ik denk dat het eerst wennen is voor je verzorgpony en dat hij/zij eerst en soieso op het begin erg kijkerig is. Maar dat komt vooral omdat het een nieuwe omgeving is voor je verzorgpony;)

Dus om het kort te zeggen:
Wees niet bang wat andere van je denken je rijd toch op je eigen manier en gewoon rustig rijden alsof het een paard van de manege is Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:55

hij heeft al eens een rondje erin gedraaft in de manege toen deed hij niets maar nu met die andere paarden erbij
ik wil gewoon niet dat ze achter men rug praaten ale misschien doen ze het nu al maar toch

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:56

Ach nou en laat ze toch denken wat ze willen
jij kent je paard het beste toch?? Haha!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:57

maar je rijd dus met sporen omdat? ? je de eerste keer in een bak rijd? anders niet?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:00

ik rij er altijd mee want het is een rake kwast soms Haha!
maar hij kan nog niets dus is het dan goed als ik er mee rijd (sporen) om beter hulpen te geven

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:37

ze hebben me er niet graag en geven altijd commentaar achter men rug dus daarmee

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:12

niks van aantrekken, als jij ze nodig hebt dan rij je er gewoon mee, en anders als je onzeker er over bent vraag je dan toch aan die gene die les geeft wat deze er van vind..
niet te veel van andere aantrekken, lekker rije en plezier hebben

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 18:13

ik zal ze meepakken en dan vragen

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:16

Trek er je toch niks van aan wat ze zeggen beter je sporen en zweep er bij en dat je pony goed loopt dan dat je ze niet bij hebt en dat je pony niet fantsoenlijk loopt want dan hebben ze daar ook weer commentaar op, gewoon doen wat jij het beste vind.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:40

ok zal ik doen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:43

meestal zijn de mensen die achter je rug praten jaloers, tenminste dat is mijn ervaring.
gewoon doen wat jou het beste lijkt, succes.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:45

Je begint gewoon zonder, en geeft alles aan je pa. En als het echt niet gaat, dan pak je de zweep en spoortjes er alsnog bij. Misschien gaat het zonder wel hartstikke goed! Maar dat moet je dan wel eerst eventjes proberen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:46

Maanling schreef:
Je begint gewoon zonder, en geeft alles aan je pa. En als het echt niet gaat, dan pak je de zweep en spoortjes er alsnog bij. Misschien gaat het zonder wel hartstikke goed! Maar dat moet je dan wel eerst eventjes proberen.

Idd dat dacht ik net ook al. Lachen
Succes met je les!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:49

dat zal voor mij een teken zijn dat je bang bent om te laten zien hoe je werkelijk rijdt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:53

En je zegt gewoon voor de les even tegen de instructeur dat je normaal met zweep en spoortje rijdt, maar dat je het nu graag zonder wilt proberen.

Dan zal hij/zij vanzelf opmerken als het niet goed gaat, en als je dan je zweep en/of spoortje pakt kan niemand daar iets van zeggen want dan kom het idee tenslotte van de instructeur zelf.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:59

oke, dat is wat anders ja dat zou ik misschien dan ook nog wel doen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 17:52

ja dat is goed dat ga ik doen
maar ze hebben me er niet graag we moeten ons anschrijven voor de les en keer op keer als ik het doe is men naam doorgekrapt of het paard en dat staat dan bij een andere persoon en vroeger had ik er veel vrienden en nu niet meer

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:10

Is er dan geen mogelijkheid om ergens anders heen te gaan want ik vraag mij af of je instructrice je dan wel fantsoenlijk les zal geven of heeft zij niks tegen jou.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:17

nee die niet maar er loopt daar eentje rond van 18 jaar die iedereen tegen me opstookt en altijd vit op mij tijdens het rijden zo van 'zit recht' 'benen stil' 'kan je echt niet beter ah ja jij bent he ' en nog

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:11

Hee Lachen

Een manege is kan zon klote plek zijn als je mensen tegen je hebt.
Maar ik zal er niet bang voor wezen hoor, als jij vind dat je sporen en zweep nodig hebt, dan heb je die nodig. Als je instructrice zegt zullen we eens zonder proberen, dan kun je dat altijd nog proberen.

De praatjes op de manege komt waarschijnlijk omdat ze jaloers zijn dat hen geen verzorgpony of eigen pony hebben.

En over voor het eerst in de bak; Je pony zal wat kijkerig zijn en enorm nieuwsgierig.. maar hoe vaker hij er komt hoe braver hij waarschijnlijk is. Knipoog

X

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:11

tsja als jij met sporen wil rijden moet je dat zelf weten,

mijn mening is dan weer dat als jou paardje nog niet goed op de hulpen reageert en je sporen aan trekt je misschien eerst eens goed zonder sporen moet gaan leren op de hulp reageren

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:15

wel dat is goed ik ga het zo proberen maar ik ga ze zeker meenemen Tong uitsteken

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:25

Waarom niet met sporen en zweep rijden? Wanneer jij dat normaal doet zou ik dat zeker daar ook doen.
En ik zou me niks van die andere meiden aantrekken, wanneer jij je daar zenuwwachtig over gaat maken word je paardje dat ook. Gewoon lekker die les rijden dan komt het vast goed!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:32

Ik rij ook op een manege met sporen + zweepje Tong uitsteken
En ze zeggen er niks van hoor!
Als jij het nodig bent, ben je het gewoon nodig
Niks van aantrekken Knipoog
En als zij erover gaan praten zijn ze wel heel erg kansloos!