help? wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RMLN

help? wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:02

hallo

ik heb een groot probleem..ik heb nu al 2 jaar een supper leuk paardje hartstikke lief in omgang
en helemaal gezond ze is gecontroleerd door homeopaat toen bleek at ze wat aan de baarmoeder had dat is nu helemaal over..maar het rijden gaat echt stom..ik ben afhankelijk van iemand die ervaring heeft dat die er bij is omdat ze snel gaat rennen en zo en der eigen gang waardoor ik eht alleen neit afkan dit komt ook gedeeltellijk door mezelf doordat ik een half jaar me knie had gebroken en daaar nu nog wel last van heb de anderhalf jaar voordat me knie gebroken was kon ik wel alleen rijden maar ze loopt op me hand heel erg en misschien het wel het beste om haar naar iemand te doen die daar wel iets mee kan iemand die haar goed kan trainen en dat ze het daar fijn heeft maar ik hou natuurlijk wel van der en wil het niet zomaar weg doen
wat zouden jullie doen?

duodenum

Re: help? wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:13

Hoi,

niet om vervelend te doen hoor, maar misschien moet je iets meer leestekens gebruiken Lachen dan word je verhaal iets duidelijker, ik kan er nu geen wegwijs uit worden Lachen

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:19

Je moet een beetje op je schrijven letten in je stukje zitten aardig wat fouten, en daardoor komen niet alle dingen duidelijk over en begrijpen mensen de tekst niet. Knipoog

Ik denk dat bij jou het probleem ligt, misschien mis je wat zelfvertrouwen wat zegt diegene die jou helpt hierover. En ik denk dat je niet concequent genoeg bent, en als je bang bent dat je paardje nog niet helemaal goed is zou ik hem/haar na laten kijken door een ostiopaat Knipoog .

Heb je wel een hele goede instructeur/trice die je goed kan helpen, want dat is wel heel belangrijk ga daar eerst naar kijken voordat je, je paardje voor een her opvoeding gaat wegbrengen. Knipoog

RMLN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:22

ooh sorrie dat het onduidelijk is geschreven. ze is helemaal gezond nu. ik heb een hele goede instructrice en consequent ben ik ook.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:55

[quote="RMLN"]
ooh sorrie dat het onduidelijk is geschreven. ze is helemaal gezond nu. ik heb een hele goede instructrice en consequent ben ik ook.
[/quot
Wat zegt je instructrice wat je moet doen om de problemen op te lossen, heeft je instructrice er al een keer op gereden zo ja wat gebeurd er dan. wat voor advies geeft zij jou dan?

Want als ze gaat rennen elke keer of niet goed luistert dan ben jij toch niet concequent genoeg. Of ze voelt jou angst of dat je gespannen bent paarden zijn erg gevoelig en reageren over al op.

RMLN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 17:56

'ja ze is er al een keer op geweest...en toen liep ze ook heel gespannen. ik rij op ontspanning dus daar oefening ik heel veel mee en dan loopt ze wel beter en een paard kan ook rennen of vervelend doen als je wel consequent bent

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:07

Ik kan ook slecht je verhaal volgen. Maar over het algemeen hoor je in je trainingen en met hulp van je instructie vooruitgang te zien.

Misschien is het een optie om iemand anders een maandje je paard te trainen. Probeer zelf in ieder geval altijd rustig te blijven zodra je paard harder gaat. Terugnemen en direct weer verder waar je mee bezig was. Zodra je paard wel weer op normaal tempo loopt ook zeker belonen.

Spanning wordt niet zomaar opgebouwd, probeer zelf ook te ontspannen. En misschien kun je twee wekelijks aan de longe je paard trainen.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:42

Ik zou stoppen met deze instructrice want ik denk dat ze jou niet kan helpen en wat Bienotje al zegt als je les hebt moet je vooruitgang zien, en blijkbaar doet je pony bij haar het zelfde.

Ik zou toch maar een andere instructrice/teur zoeken of je pony toch naar een profesioneel brengen om hem opnieuw te beleren.
En als je pony terug komt ook les nemen van die gene hij kent je pony dan en hij ziet jou fouten en dan kan je dan samen met die gene oplossen.

En als je iets schrijft kijk dan ook even na of je,je berichtje zo goed mogelijk en duidelijk hebt opgeschreven voor je hem verstuurd. Dan begrijpen we beter wat je schrijft. Knipoog

Ik schrijf ook niet 100% maar ik probeer er wel op te letten. Haha!

RMLN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 18:36

oke bedankt voor de tips en ik zal voortaan beter opletten met typen groetjes Rosalie

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:40

Ik heb hier op bokt eens gelezen over een homeopaat die bij veel paarden had gezegd dat ze een verkleving aan de baarmoeder hadden en daardoor gedragsproblemen hadden, dit bleek echter helemaal niet te kunnen.....

RMLN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:34

nou kennelijk wel want bij mij verandere het metteen